Tuesday, February 8, 2011

Apa ada pada C.I.N.T.A

heyy,,,
aku tak boleh nak tido sebab aku t'fikir satu entry untuk blog aku ney...hahha...
terasa macam bangang lak...
da syok-syok aku b'guling-guling atas katil then terfikir lak pasal benda ney...
baik aku tulis sebelum idea yang ada ney hilang keesokan hari nya aku bangun..haha...

p.s:: Maya aku tiru style ko sikit ekk...jangan marah...hahaha...

1st...
apa itu C.I.N.T.A?

aku pun tak seberapa nak faham jugak la..tapi aku cuba definisi kan dari sudut apa yang aku faham..
kalau korg tak setuju...boleh la betul kan aku kalau salah...
feel free to drop your comment...

ayat yang paling faymes pernah aku dengar ialah..
"cinta itu umpama kurap, makin di garu makin sedap"
apa ke bangang nya nak sama kan cinta dengan kurap...ahha...
tapi, ada betul nya jugak di situ...yela, cinta, makin kita layan..makin feel..
baca sms pun boleh senyum sorang2...pelik kan...hoho..

2nd...
certain orang ada cara dia tersendiri nak bercinta...btol tak?
betol kan kalau aku salah?ahha..kite belajar dari kesilapan ok?hehe
ada orang cinta ney dia buat macam pakai baju...
kejap bercinta dengan orang ney, kejap dengan orang tuu...macam pakai baju la tu...
pagi pakai baju ini, tengahari pakai baju tu dan seterusnya...

3rd...
ada orang kalau time bercinta tu, bagai nak rak...haha..
"kau la jantung ku,hati ku, limpa ku.."
jangan gelak...ini realiti,hihi...
apa-apa pun biar la kita bersederhana..sebab belum tentu kita kekal dengan si dia kan..
walaupun, kita berjanji sumpah setia..kita hanya merancang...

4th..
ada sorang kawan aku cakap kat aku la kan...
"kita bercinta ini, nak rapat kan lagi silaturrahim itu, bila esok lusa kita break, kita masih dapat jadi kawan"
wow!!
aku sungguh termotivasi di situ..haha...
iyala,,bila di fikir kan dengan logik akal dan fikiran yang waras..ada betul nya di situ...
sebab kita tak nak la bila da break  langsung tak tegur kan...da jadi musuh lak di situ..heh..
tapi apa-apa pun,,terpulang la dengan kita...aku hanya nyatakan apa yang aku rasa jew...
kalau korang tak nak jadi begitu...
kawan aku ada lagi buat status kat facebook macam ini...
"i rather to be your bestfriend forever, then to be your ex-boyfriend/ex-girlfriend in the future"

termotivasi tak?eheh...

5th...
then,big-tall sister once said to me...always i think..(since she call me little bro)
kita buat la apa keputusan yang kita mau, keputusan yang kita rasa yang terbaik untuk kita...
sebab kita tak dapat nak puas kan hati semua orang..
bila kita asyik nak jaga hati orang,,
siapa lak kan yang nak jaga hati kita sendiri melainkan kita sendiri...
bila kita suda buat keputusan tersebut..
"never,never....ever regret it later"

aku selalu macam tuu,,,huhu...bila da buat keputusan..lepas tu menyesal lak..
kebodohan diri di situ..huhuh..
tapi apa-apa pun aku harap aku dapat berubah untuk tidak menyesal dengan keputusan tersebut..huhu...
tiba-tiba aku teringat satu quotes kat buku teks sejarah..tingkatan 3 kot..haha..
lupa da..takpe la abaikan jewla..buku teks tingkatan berapa pon...
tapi quotes  tuu berbunyi begini...
"who's doesn't remember the past, they will repeat it again"
lebih kurang macam itu lah bunyi dia..ahaha...
setuju tak?ehhe...

Lastly,,,,
"REZEKI JANGAN DI TOLAK, MUSUH JANGAN DI TAMBAH,
KAWAN BIAR LAH DI DARAB, CINTA JANGAN DI BAHAGI"


~THE END~

7 comments:

Siti Nurmaya @ Mya Nurmieyana :) said...

HAHA ~ byk yg ak nk c0mmnt ni :P

ok..
1) oitt~ tiru style ak.. haha! x pe. x kisah pon. ak suke adela.. hoho

2)ak suke entry ni.. coz lawak.. t'utama part 'bangang2'.. haha.. ;p

3) utk entry psl cinta ni, 100% ak setuju!! yeah~ x de commnt.. ^_^

4) yg psl ayat 'sejarah' tu.. f9rm 3 ke? sure ke? isyh2.. :p

ok.. tu je.~ i like..

GreenSky said...

hahaha...bgos2....
xde comment ekk?tp ko da pon post comment ko?haha...
iyewla...thx maya...

Siti Nurmaya @ Mya Nurmieyana :) said...

Haha ~ ape yg bg0s ? :p

wakakaka~ oh, same2 zar.. :)

daydennjluyoh said...

limpas ur blog for the 1st time. =)

GreenSky said...

bgos sbb ko ske la...hoohho...
yewla...hohoh...

uwh...feel free to "limpas2" again...

kasturi jiwa said...

CINTA~
i know 'who' i am to talk bout this.
but, aku juga pgg dgn janji ALLAH,
"an-nur ayat 26" ^_^
segala kesilapan lalu, hari ini mnjadi prinsip ke arah jannah-NYA..
jika di sini ada ruang.. may i say :
"maaf sangat-sangat...saat ini baru mengenali dunia sebenar^^"

Mohd Izzar Abu Bakar said...

alamak..aku pulak tak paham..hhuhu...
ndk apa la...haha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...