Sunday, February 20, 2011

Saya.Tau.Saya.Betul,Cik Siti..Tapikan...

Assalamualaikum~
1st..
abaikan jewla tajuk entry tuu..
secara basicnya, aku akan bagi pendapat atau balas pasal entry Cik Siti tu..hehe
bagi sesiapa tak baca lagi..klik di sini..

ingin saya bagitau Cik Siti,
Cik Siti telah membuat typing error di situ yah..
iaitu "berkahir" sepatutnya "berakhir"..
Malu? Segan?
takpe-takpe..kita belajar dari kesilapan..
kalau ada orang ketawakan Cik Siti, maksudnya dia juga mengetawakan diri dia sendiri..
saya pasti, semua pun pernah membuat silap..betul tak?eheh...



***************************************

Ooo..begitu..
jadi tak semua manusia ini kejam..
ada juga yang baik..tapi, pasti agak susah hendak berjumpa dengan manusia sedemikian bukan..?
sebab saya sendiri pun takda la baik mana pun..
dan tak juga kejam mana..sederhana sahaja..huhu..
iya, saya faham dengan konteks "kejam" Cik Siti itu..
dan saya setuju dengan apa yang Cik Siti katakan..
tapi, rasanya kita patut redha saja la dengan apa yang berlaku kerana apa yang berlaku itu pasti ada hikmahnya bukan?
tak guna untuk kita nak melenting dan marah..sebab diri kita jugak yang rugi nanti..hoho..



Cik Siti, saya tak kata semua "cinta monyet" ini berakhir dengan luka..
iyew, memang ada yang telah berakhir dengan perkahwinan malah telah mendapat cahaya mata pun..hoho..
seperti Cikgu Tuisyen saya sendiri..mereka telah "couple" sejak tingkatan 1 lagi..
itu apa yang beliau katakan kepada saya lah..kalau beliau menipu, maka saya pun menipu la..huhu..
tapi, tak mungkin bagi seorang Cikgu untuk menipu bukan?hoho
jadi, saya percaya..sebab saya tengok dia pun masih muda lagi..


(admire jew..sebab dia pandai maths..huhu..& admire dengan cerita dia ney)

iyewla..itu hak Cik Siti tak perlu la..
Cik Siti nak nyatakan tak nak bercouple tuu..
cuba Cik Siti tengok muka saya ney..
ada saya kesah?
takda kan?haahhaha..



Hurm..iya..
memang tidak dapat dinafikan..
dalam benci-benci itu..pasti akan ada rasa sayang..
mustahil bagi kita untuk membenci sepenuhnya dengan orang yang kita sayang..
kalau kita kata, kita tak sayang dia..
sememangnya kita menipu dengan diri kita sendiri bukan?eheh

okay..fikir-fikirkan la dulu..tapi rasanya agak mustahil untuk kita rasa sedemikian melainkan kita mengalaminya sendiri..tapi apa-apa pun 
just be happy and move on~
(apa aku merepek nye..haha)



iyewla, Cik Siti..
saya tau..dan saya pernah terlihat group itu berlegar-legar di halaman utama Facebook..
semasa Cik Siti mencari ahli..hehe..



alhamdulillah..kalau begitu, saling bantu membantu ok..?
tapi apabila kita nak membantu itu,
pastikan kita tidak berada di mana-mana pihak..
sebab kita tak tau cerita untuk pihak yang lagi satu..
focuskan untuk membantu mereka menghadapi hidup-hidup
with or without lelaki..hehehe...
jangan salahkan sesiapa..
everything happen for a reason~

"I believe that everything happen for a reason. People change so that you can learn to let go, things go wrong so that you can appreciate them when they're right, you believes lies so you eventually learn to trust no one but yourself and sometime good things fall apart so better things can fall together."



***************************************************

Baiklah, saya akan jawab persoalan yang di timbulkan oleh rakan anda itu..

persoalan beliau 
"mungkinkah dalam masa sebulan jew, perasaan SUKA atau SAYANG atau CINTA boleh wujud?"




kalau di fikirkan secara logik dan waras akal..
iya boleh..betul la apa yang Cik Siti cakapkan..
tidak mustahil unutk itu berlaku..satu bulan lama tuu..



saya pasti, Cik Ratna pernah dengarkan Cinta Pandang Pertama?
haa...lagi la sekejapkan..
baru sekali pandang suda ada feel bercinta?
cukup tak penjelasan saya ini?
apa tak cukup?


nak bukti...?adei..
bukti-bukti ney masalah sikit..sebab kita bercerita tentang perasaan yew Cik Ratna..
perasaan tak boleh nak ditunjukkan..kalau boleh..
saya rasa pasti Cik Siti da tunjuk awal-awal..btol tak Cik Siti..?



tapi kalau Cik Ratna tak puas hati lagi..
apakata Cik Ratna cuba sendiri?(saya galakkan takyah cuba, tapi cuba fikirkan..hoho)
dalam masa sebulan tuu,
Cik Ratna, ber'sms dengan seorang lelaki..(sesiapa jew yang menjadi pilihan hati)
tiap-tiap masa Cik Ratna ber'sms' dengan beliau..
bertanyakan, apa dia buatkan..
sms jewla apa-apa pun..bila da ber'sms' satu bulan tuu..
mesti Cik Ratna da boleh tau apa aktiviti dia..
Jam berapa dia selalu bangun, makanan favorite , minuman favorite..
dan segala macam favorite lagi la..haaha..


kalau Cik Ratna tak percaya lagi..
saya rasa saya tak dapat nak bantu lagi la..
biarlah pengalaman tuu yang buat Cik Ratna rasa sendiri ok?
harap Cik Ratna bersabar jew dulu ok?ehhe..

*****************************************************

Berbalik kepada Cik Siti pulak..
Sampai sini jewla yang saya dapat bantu kawan Cik Siti ney..
apa-apa pun, harap ini dapat membantu..tak kisah la sedikit mana pun..hehe..

Berkenaan dengan soalan Cik Siti tu..agak payah bagi saya nak menjelaskan nya bagaimana...
sebab saya pun belum berkahwin lagi...adei..
tapi saya rasa Cik Siti pasti ada terbaca kat Facebook..
tentang 10 tanda-tanda dia jodoh anda?
saya ada jew baca..tapi tak ingat la pula..tapi,
kalau saya ada terbaca artikel tuu lagi, nanti saya tag Cik Siti ok?




Saya rasa simpati terhadap laptop Cik Siti..
dan saya rasa juga..itu tanda-tanda nak ada laptop baru kot..ahahah..

P.S____: kepada pembaca jugak..kitorang takda papa hubungan melainkan sahabat blog atau sahabat FB serta sahabat alam maya..cuma rasa seronok berbalas entry..dengan tidak semena-menanya ada idea dan ada benda baru di belajar..dan juga ada benda nak dibuat kat blog ini..haha..

Selamat berhari Minggu~..hoho



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...