Saturday, February 19, 2011

Some.Pieces.Of.My.Puzzle.

Assalamualaikum..
entry kali ini..aku tujukan untuk..
kawan-kawan aku yang selalu tolong aku bila aku ada masalah..
yang selalu ada saat aku sedih, gembira, nangis dan ketawa..
dan lain-lain lagi bentuk ujian hidup ini..hoho..

Kawan melengkapkan kehidupan kita..
Kita gantikan kehidupan kita ney dengan jigsaw-puzzle..



Jigsaw-Puzzle ney kehidupan kita..
dan setiap kepingan yang melengkapkan Jigsaw-Puzzle ini..
adalah kawan-kawan kita..
seperti yang kita nampak dengan mata kasar..
setiap kepingan itu, mempunyai bentuk yang tersendiri..dan saling melengkapi antara satu sama lain..
dan mereka memlengkapkan Puzzle tersebut..

dengan bahasa yang mudah, setiap kawan-kawan kita ney..
melengkapkan kehidupan kita..menceriakan kehidupan kita..dan sebagainya..siapa la kita kan tanpa mereka..

Jika, salah satu daripada kepingan Jigsaw-Puzzle tu hilang..
maka, tak lengkap la Puzzle tersebut..



 begitu jugala dengan kawan,
apabila kita kehilangan salah satu daripadanya...
maka, tak lengkap la kehidupan kita ney..
something missing~


*****************************

Mereka-mereka yang aku tak masukkan dalam blog ney,,
jangan la plak kecik hati k..huhu..



Meymel, yang pakai tudung..dia banyak tolong aku dalam menempuhi hidup ini..selalu jugak bagi nasihat yang memotivasikan..dan kadang-kadang membantu aku dalam homework B.I or Assignment yang berkenaan dengan B.I..hoho..
I'm glad just to have her as my friend..
dulu satu matrik, tak rapat..kenal begitu jak la..
bila da abis matrik, baru la rapat..hoho..
and baru sekali dapat jumpa & bercerita dengan dia..
ayat Sis yang aku suka

"what's done is done"

****************************


Ini Julie..selalu ada kalau aku nak luahkan perasaan..membantu aku jugak,, selalu bertanyakan pasal aku..
aku rasa macam adik beradik da dengan dia..
da lama kenal sejak tingkatan 3 lagi..
tapi rapat tingakatan 4..hoho..
ayat dia yang aku suka

"biar kita senyum dalam luka"

***********************************


Ini haziq..hoho..
dia ney macam keropok..kejap ada, kejap xda..ahah..
tapi, kalau aku ada masalah..dia salu ada, walaupun macam keropok..
kalau kat tawau plak, memang selalu ada la..mengajak turun ke bandar..haha..
da lama kenal jugak dengan dia dari tingakatan 4 lagi..
tapi, mula rapat dan jadi satu kepala..
tingkatan 5, sebab kitorang satu tuisyen..hoho..
and kerja part-time sama-sama jugak..hehe..

ayat yang aku suka..bila beliau mengeluarkan ayat aku yang aku gunakan untuk cheer dia..dia kembalikan kepada aku balik..itu memang sangat sengal..hahaa..tapi apa-apa pun..
it's work...

**********************************


Ini Atikah..hoho..
mula kenal bila aku masuk ke UTeM dan satu kelas dengan beliau..so baru kenal jugak la..tak sampai setahun..hehe..
tak banyak nak cerita pasal dia ney..sebab baru jew kenal..hakhak..
tapi, ayat yang aku suka 

"semua orang berhak untuk dapat peluang kedua"

dan

"kalau kite asyik nak jaga hati semua orang. Abiz tu, hati kita sendiri siapa nak jaga?"

*******************************


Ini Maya..bila kenal?aku da lupa la..huhu..
sebelum aku masuk U kot..
oit, maya..bila aku add ko kat FB?haah..
kenal dalam fb jew..so,kiranya kawan siber la..hoho..
maya, cepat mesra..dengan semua orang..termasuk la
orang yang baru dia add kat FB..hoho..
yang aku tau, dia ney terlalu ikut emosi..kadang-kadang terluah semua..hahaha..
its okay..hoho..
ayat beliau yang aku suka..

" tak mau sombong-sombong ok?"(hahaah..)

************************************


Ini pula Sitifatimah a.k.a Mg..
sama dengan atikah..kenal bila masuk UTeM, sekelas dengan dorang..
Mg , seorang yang agak serabut, kelam kabut, kalut dan takut kan benda-benda exotic..seperti ular..haah..
aku suka kacau dia..best..ahah..
walaupun, berperangai seperti kebudak-budakan dan tidak matang..
tapi, bila memberi pendapatan dan menasihati,
beliau agak matang..dan ayat beliau sangat la power..haha..

ayat yang menjadi favorite aku..

"what's wrong with you dude?!"

*************************************

ba samapai sini la..tak larat aku mau letak semau kawan-kawan aku..oho..
itu lah nama tajuk entry ini, some.pieces.of.my.puzzle..
so, some of my friend jak la yah yang aku tunjukkan..ahaha..
okla..
sekian, wasalam~




1 comment:

Siti Nurmaya @ Mya Nurmieyana :) said...

ok ~

ak dah d nama baru LAGI..
'Maya d temper'
thank q la bro.. ;p

thanks a lot.. :)

oh ye.. ko add ak kt fb pd bulan 6 2010.. ok?

frenz 4 ever, sahabat.. ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...