Saturday, February 19, 2011

Surat.Untuk.Cik.Siti.[Part 2]

Assalamualaikum...
ini balasan surat Part 2..
jangan ingat Harry Potter jew ada dua bahagian..haha...
aku pun tak tau la..sampai bila berbalas surat antara Cik Siti & En.Izzar ini akan berakhir..haha..

so, entry ini insyaallah saya akan balas semua apa yang di nyatakan oleh Cik Siti...


OOo..kalau begitu bukan dunia ini lah yang kejam..
manusia yang kejam rupanya..
baru saya tau yang manusia ini kejam..huuhu..

kejam sebab melukakan hati manusia yang lain kan Cik Siti..
jadi kalau begitu Cik Siti..tak da sebab la..bagi kita kan nak bercinta or ber"couple"..
kenapa?
yewla..kenapa perlu bercinta atau ber"couple"
atau patut saya katakan mesti?
kalau akhirnya kita dilukakan?
tak boleh kah kalau berkawan sahaja?
sama jew saya rasa Cik Siti..
Kawan & Couple tuu...
takda beza nya kan?
apa pendapat Cik Siti?
kawan saya memberikan pendapat..
couple tuu sepatutnya untuk memahami dan mengenali hati & budi seseorang..



2nd..
iya..saya tau situasi anda Cik Siti..
tapi, perlukah bagi kita untuk membenci dia?
tidakkah Cik Siti merasa sia-sia sebab menyayangi dia mula-mula perkenalan?
Cik Siti faham tak apa yang saya cuba sampaikan ney?
hmmm...saya cuba dalam ayat yang simple pulak ok..
Kita sayang dia mula-mula,
tapi akhirnya kita membenci dia?
nampak tak apa yang saya cuba sampaikan ini?



saya nak bagi cik Siti satu situasi,
Andaikan cik Siti telah berkawan lama dengan seorang lelaki..
boleh kira da jadi bestfriend la..
kamu saling meluahkan masalah dan sering kali mempunyai minat yang sama..boleh bergurau senda..dan merasakan kamu serasi...
then, lelaki tersebut..
menyatakan hasrat beliau,bahawa dia telah menyayangi Cik Siti lebih dari seorang kawan..
dan Cik Siti pun menerimanya..
mesti bahagia jew kan hubungan tersebut?
sebab kamu da saling memahami..
tapi, apabila hubungan kamu berakhir?
agak-agak bagaimana pula yang terjadi?
adakah Cik Siti juga akan membenci dia?
sedangkan dia dahulunya kawan baik Cik Siti?
saya kira, situasi ini agak sukar melainkan Cik Siti mengalaminya sendiri..tapi apa-apa pun cuba Cik Siti fikirkan..hmmm



apa Cik Siti da tubuhkan group tersebut?
kalau begitu, saya pun boleh buat group..
kaum adam boleh hidup berdikari with or without Perempuan..
sebab,kita ada kawan-kawan di sekeliling..
dan kita punyai abah atapun mak..
untuk support kita..bagus group anda itu Cik Siti..
tapi, saya malas la nak buat group-group sedemikian
saya tak minat..saya ada cara saya tersendiri dan Cik Siti ada cara tersendiri kan..
dan saya harap..group tersebut..takdala..
menghina atau mengutuk lelaki kan..
sebab,, abah cik Siti pastinya seorang lelaki kan?haahaha
bukan apa, saya sekadar menasihat..sebab kita tak perfect mana pun kan..so, kita tak berhak nak kutuk-kutuk, nak maki-maki..
kita redha sahaja la..itu yang terbaik bagi saya..


You are Welcome..
Let Us Achieve Our Goal



p/s: kepada pembaca..kitorang bukan gadoh..cuma meluahkan perasaan sahaja..

"Rambut Sama Hitam, Hati Lain-lain"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...