Friday, March 11, 2011

Hati.Dan.Perasaan.

Assalamualaikum..
wahh, tajuk
entry kali ney macam best jew kan??haha..
apa-apa pun enjoy reading ok?
lama juga aku tak update blog aku ney..huhu..
yewla, broadband tak berbayar lagi..ada kesilapan teknikal kat entry yang sebelum ney..ingatkan da bayar rupanya belum lagi..
so, sekarang ney menggunakan wifi kolej kediaman..
ok jugak la..kalau tak, takda nya aku boleh buat entry baru ney..huhu..

************************************

Sebulan aku menempuhi pelbagai dugaan dan cubaan serta segala ujian diberikan aku termasuk la ujian pertengahan semester,,hoho..
termasuk la jugak kawan-kawan aku yang tak lepas juga dari masalah ney..
masalah itu terdiri daripada perasaan, emosi, tak lupa juga masalah kesempitan wang..hukhuk..sedey...



bila aku tengok kawan-kawan aku macam ney..aku rasa pelik, semua macam ada masalah pada masa yang sama..adei..
tak ke peliknya tuu..
then aku pun mula berfikir..mungkin salah satu proses mematangkan diri..yewla..
da nak masok umur 20 kan tahun ney..so, hormon-hormon dalam badan pun terlebih..hakhak...

apa-apa pun kepada kawan-kawan aku ney, cuba fikir positif ok?
jangan fikir yang negatif, ada baik dalam semua tuu..
dan yang paling penting..fikirkan kita boleh..
macam dalam lagu ney..



Jika kau fikirkan kau boleh
Kau hampir boleh melakukan
Jika kau fikirkan ragu-ragu
Usahamu tidak menentu

Jika kau fikirkan kekalahan
Kau hampiri kegagalan
Jika kau fikirkan kemenangan
Kau hampiri kejayaan

Engkaulah apa kau fikirkan
Terkandung dalam pemikiran
Kau fikir boleh melakukan
Fikirkan boleh

Percaya apa kau lakukan
Tabah apa kau usahakan
Bertindak atas kemampuan
Engkau boleh

****************************

bestkan lagu tuu?haha..(i loike..)
stop pasal lagu...
nak cerita benda lain lak..
nak kongsi pengalaman dengan kamu semua..

1st, aku nak cakap..

"jangan tinggalkan orang yang sayangkan kita untuk orang kita sayang, sebab orang yang kita sayang belum tentu sayangkan kita"



faham tak?
tak faham cuba baca lagi sampai dapat..haha..
kenapa aku cakap macam tuu,,
yewla..bukan senang untuk kita cari orang yang sayangkan kita ney..apa-apa pun kamu jaga jewla baik-baik orang yang sayang dengan kamu tu..kalau boleh jangan tinggalkan dia,sebab kamu mau bersama dengan orang yang kamu sayang..
tapi,
kalau kamu ditinggalkan??
macam mana pula kan..
takpe biarkan jew..bukan jodoh korang la tuu..
nanti dia sendiri akan menyesal gak tuu..

2nd, aku nak bagitau..

"jangan sia-siakan peluang kedua"



kalau orang bagi kamu peluang kedua..jangan sia-siakan..
bukan senang nak dapat weyy..
hargai la peluang yang da diberi tuu..
kalau da dapat peluang kedua, peluang ketiga hampir mustahil..
kenapa?
sebab aku rasa sendiri, peluang kedua yang aku bagi..
tak dihargai langsung..haishh =.="
watdahekk??!!
tapi,apa-apa pun itu pun mengajar aku juga..supaya hargai peluang kedua..dan perkara pertama apa yang aku cakapkan tuu..

3rd, aku nak kongsi..

"setiap apa yang kita cakapkan tu, mestila sama dengan apa yang kita buat"

bahasa senang dia..
tak serupa bikin/buat..haha..
contohla::
korang sayang dengan orang tu, dia pun bagi respon yang positif kan..mesti la berbunga-bunga hati korang kan??
tapi, bila korang luahkan..si dia reject..
mesti korang rasa, dunia korang gelap jew..tak nampak jalan..
hahaha..
pastu, dengan rasa amarahnya..korang taknak lak kawan dengan dia..semua la taknak..
watdafakk???!!
korang nampak tak ney??
cakap sayang, cinta , suka , minat..kau la segala-segalanya..(kononla..hakhak)
tapi, buat camnie lak..tak serupa buat la ney..
cakap sak lebih..hati tu tak ikhlas..
apa korang ingat, hensem/cantik sangat ke semua perempuan atau lelaki nak terima dengan luahan tu jew...
memang korang silap la..
yang penting hati tuu, hati mesti mau jujur beb!..hoho..
kalau hati jujur, mesti dibuktikan dengan perbuatan...
kan cantik tuu..kalau orang tengok,,sejuk jew hati kan??

********************************

rasanya sampai situ jewla..kalau panjang-panjang pun..mesti korang bosan kan nak baca..huhu..kalau tak pun, malas nak baca..hakhak..
apa-apa pun..aku nak highlight balik..

1st,,
masok umur 20 ney..macam-macam yang korang akan fikirkan..
plus,, dengan masalah-masalah peribadi..

2nd,,
sentiasa fikirkan positif dan fikirkan boleh..yeahh!

3rd,,
jangan tinggalkan orang yang sayangkan kita, untuk orang yang kita sayang..

4th,,
jangan sia-siakan peluang kedua..

5th,,
setiap apa yang kamu ucapkan, mesti la dibuktikan dengan perbuatan..

okla...selamat beramal..hehehe
adios~

P.S__: maaf kalau penggunaan "watdahekk" dan "watdafakk" menyinggung perasaan sesiapa..tidak berniat, cuma hendak menyatakan perasaan..kalau aku kena camtu, konform aku akan mencarut..hoho..


2 comments:

foll0w ana.. ;) said...

jgn terime org yg syg kite.. lbh baik ta paya plh sape2... sebab ptame kite akn memainkan prasaan org yg syg kite.. andai kite dah cube sdaye upaye utk mbls syg dy.. tp ta bole..acane? hurmm......ntalah.. :/

from :gadis emosi tganggu .ikot pgalaman

Mohd Izzar said...

uuu....btol jgk tu kan...
thx atas nasihat tu jgkk..hehe^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...