Tuesday, May 31, 2011

Fikir.Ke.Hadapan

Assalammualaikum..


hari ni seperti biasa..yang luar biasanya..
aku bangun awal hari ney..
mungkin disebabkan aku tidur awal semalam..hoho..
bangun tadi, handphone aku buat hal la plak..
dia tak nak on..biar jewla dia kat situ..haha..
harap tak da orang cari aku hari ney..


aku online tak tau nak buat apa..
so, aku pun memikir masa ke hadapan..hoho..
fikir & buat sedikit research pasal apa yang aku akan study sem depan nanti..


untuk sem depan..subjek yang aku akan ambil..


kalau tak nampak..klik untuk tumbuhbesaran..haha..
apa yang menarik situ..
adalah, ANIMASI KOMPUTER...
aku tak tau sama ada aku patut excited or stress..hahha..
mungkin subjek tu menyeronokkan..tapi, bila aku fikir balik..
sem yang lepas ney, FLASH pun aku tak lepas ney plak ANIMASI..damn.. =.="
bukan tak lepas apa..nak membuat FLASH tu aku failed..jawab exam bertulis..lulus jew..haha..

lepas tu, ada KOMUNIKASI DATA DAN RANGKAIAN.. (DATA COMMUNICATION AND NETWORK a.k.a DATACOM)
ini pun boleh la tahan agak mencabar jugak subjek ney..hohoo..
belajar macam mana data-data berkomunikasi antara satu sama lain kot..(berdasarkan tajuk tu aku tengok)
lepas tu rangkaian plak..mesti ada pasal sejarah rangkaian..
rangkaian yang ada dalam computer LAN (local area network), MAN (Metropolitan Area Network) dan WAN (Wide Area Network)...hoho...macam best... ^^


TEKNOLOGI AUDIO DAN VIDEO DIGITAL..
kalau ikut pengalaman budak tahun dua,(owh, aku budak tahun 1 sem 2, sem depan tahun 2 sem 1)
kerja kursus dorang hari tu, dorang buat album untuk audio..
pastu, dorang buat filem pendek..hoho..
macam best kan? tapi, nak membuat filem tu..sampai subuh-subuh baru balek hostel..
sebab nak pergi shooting..kenapa aku tau..
sebab aku ada ikut dorang pegi shoot..3 pagi kitorang balek dari kampus..
tapi, di sebabkan pagi nanti aku ada kelas..aku tak tidur ahh..
lepak kat mydin sampai pagi..
aku kena besa kan..kurang tidor ney..hoho..

KEPINTARAN BUATAN..
dalam bahasa inggeris Artificial Intelligence (AI)..
aku suka lagi bahasa inggeris, bila dengar..macam woohh...mesti korang tak tau apa  ney kan..haa..
aku pun tak tau jugak..lol..
tapi, apa yang aku dengar..ney pasal robot..hoho..
ntah betul ke tak...robot yang macam untuk bantu dalam bidang manufacturing..
robot yang macam tu la agak nya..



Artificial intelligence (AI) is the intelligence of machines and the branch of computer science that aims to create it. AI textbooks define the field as "the study and design of intelligent agents"[2] where an intelligent agent is a system that perceives its environment and takes actions that maximize its chances of success.[3] John McCarthy, who coined the term in 1956,[4] defines it as "the science and engineering of making intelligent machines."[5]
copy paste dari WIKIPEDIA..ahakss..

WIKIPEDIA jugak..




HUBUNGAN ETNIK DAN PEMIKIRAN KRITIS & KREATIF
subjek ney..insyaallah ada peluang nak dapat A..hoho..
tapi kena rajin datang ke kelas..
dan kena buat dia punya mini project kaw-kaw...haah..
sehabis baik la kunun nya..
tak boleh nak buat cincai jew..huhhu..
kalau tak silap ney subjek wajib..sebab dua jam kredit jew..
HUBUNGAN ETNIK konform la sah-sah belajar pasal..
hubungan etnik yang ada kat MALAYSIA ney..hoho..
PEMIKIRAN KRITIS & KREATIF..aku tak tau sangat...
malas nak research kat internet..haha..
internet slow..huhu..sedey... T____T
tapi aku rasa macam yang kat sekolah kot...
kan ada soalan KBKK tuu..haha..
macam tu la...susah jugak tu..dala aku tak seberapa nak kreatif..
kritis tu lagi la tak..

tapi, apa-apa pun..kalau aku nak kata..
subjek untuk sem depan ney susah somanya..
tak boleh jugak..
sebab, nak masak air tu pun susah..
tak pecaya??
1st, korang kena amik cerek..
2nd masuk kan air..
3rd masak air tersebut..
4th kena tunggu sampai air mendidih..
kan susah tu,...
banyak benda nak kena buat..
tapi, disebabkan..kita da belajar camne nak buat..
da jadi senang la...haha..btol tak??

Sekian..
Salam..

P.S. ___ : Terfikir pulak macam mana aku boleh belajar buat air milo time kecik-kecik..sapa masih ingat??hahahah.. lepas tu, teringat dengan kata-kata kawan aku dia cakap masak nasi adalah perkara yang paling sukar bagi dia..hehe..harap cuti ney dia belajar masak nasi la...ahaha...




4 comments:

Koko S. said...

errr. nex sem kita tahun 2 sem 3 la pacik. bkn balek sem 1 lagi. hehe. btw, HE tu kacang goreng jak. asal baca nota pun ble A suda ^^

Mohd Izzar Abu Bakar said...

uiii..mnada...betul la aku tu..
satu tahun ada 2 sem jak la..
laen2 ba U kita..hehehe

biskot_lemau said...

sapa kawan ko tue yg cakap masak nasi susah? aisshh apalaa..kan senang jak tue...

Mohd Izzar Abu Bakar said...

hahha..ntah la..
aku pun lupa2 da...hoho..
ko ingat ke sape??
xpe..nnti ko ajar la dia ekk..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...