Thursday, June 9, 2011

Couple & Single

Assalammualaikum..


sangat bosan seriously..haha..
mungkin aku cuma tak biasa dengan kehidupan
single ney lagi..hoho..
cuba untuk menyesuaikan diri setelah sejak dari Form 3..
sampai la aku masuk U..tanggal 8.5.2011..
kalau tak silap, aku officially single..haha..
tak nak ulas lanjut pasal tu..


apa yang beza dengan kehidupan single and couple ney..


1. Setiap pagi akan ada mesej "Selamat pagi by/honey/syg/abg/biy.." dan macam-macam lagi la
no comment..hhaha


2. Kalau bf/gf korang caring lak..dia akan call, sampai korang bangun..
yang ney aku tak suka..haha..kalau aku, silent kan hp atau meeting mode..ambik ko..call la sampai lebam..haha..aku tak suke kalau time2 cuti..aku kena bangon awal...haishh..faham la sikit..lelaki ney, tidor lewat..macam aku sekarang ney..haha..


3. Setiap hari ada jew mesej masuk..hp plak selalu jew kat tangan..
Bila da single..hp aku letak bersepah-sepah jew..sampai kadang-kadang aku lupa aku letak di mana..haha..


4. Takda orang nak marah atau merajuk bila lambat atau lupa balas mesej..
yang ney paling aku suka..haha..aku paling tak tahan kalau gf aku merajukk...aku tak pandai nak pujuk..haha..
aku ney jenis yang bila da khusyuk buat something...memang aku lupa nak balas mesej la..haha..


5. Kena kongkong..
alahh...benda ney aku rasa semua perempuan buat..haha..yewla..sape la tak jeles kan..kalau bf dia rapat or keluar dengan perempuan...tapi, ney aku tak kesah sangat la..aku paham jugak tu..haha..
tapi, yang tak bole aku paham..kalau aku nak gi maen bola..dia suruh jangan pegi..mesej dengan dia jew..
kalau aku, pegi jew maen bola..lantak la lau dia nak merajuk..haha


6. Tidur tak bagitau ketika bermesej 
yang ney tak boleh tahan..haha..kadang-kadang, perempuan ney agak sensitif..tapi, sensitif la pada tempat yang betul..yela, kalau da namanya TERTIDUR macam mana nak bagitau kan..lepas tu, esok pagi nya bole lak merajuk..aku rasa macam nak cekik jew beliau..haha..tapi, kalau dia pulak yang tertidor..aku takda pun nak marah-marah..nak merajuk-merajuk..aku think positive jew..mungkin dia penat ke apa ke kan..


7. Boleh mengadu
haha..seriously, aku pun suka jugak ney..haha..kalau sakit sikit ke apa ke kan..macam keadaan aku sekarang ney..kaki aku sakit..boleh la aku mengadu..haha..manja seyhh..haha..nak mengadu sebab kena umpat, kena block oleh orang kat FB..ada lah si dia menenangkan kita..kalau boleh semua benda nak share dengan dia..


apa-apa pun..entry ney bukannya nak kata sapa-sapa..
cuma berdasarkan selama 6 tahun aku
dalam dunia percintaan..haha..
wahh, da berpengalaman aku..
hanya nak suka-suka jew..hope takda sapa yang terasa..
kalau ada saya mintak maaf..
lagi pun saya tau, ada lagi yang lebih berpengalaman dari saya..hehe..
(skema bukan apa, cuma menghormati readers yang lebih tua dari saya..hihi)


P.S. ___ : Ada KAWAN AKU CAKAP.. Perempuan hanya akan bagitau BF dia jew kalau dia datang bulan.. betul ke tak? aku rasa betul..hoho..jangan marah aku ok? marah kawan aku tuu..^^

8 comments:

iszieylyanziy said...

hahaha,,suke melalui tulisan biru kecuali num 5,,ngee

Mohd Izzar Abu Bakar said...

hhaha...its okay..
soma ada pendapat masing2...teehee^^

Al-hafiez Apeach said...

soma diminat jor..ndakda yg terkecuali..wakaka

Mohd Izzar Abu Bakar said...

kau mmg...soma ko minat kn..hehhe

Koko S. said...

perghhhhhh~ aku terasa abis jo~ mmg suma la kenak ngan aku tu. klu ko tnyk c dika mmg diiyakan sak tu. HAHA

Mohd Izzar Abu Bakar said...

hahah..
rilek luu..

soffea said...

most of 'em are correct! relax ye bro.. single best kot kan. tapi seriously, aku setuju bab hp letak merata2 tu.. sama la.

ape pon, chill ya :)

Mohd Izzar Abu Bakar said...

hohho..
yeah...mmg chill pon...n relax da pon ney..
yup2...enjoy single ney..heheh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...