Friday, June 17, 2011

Day 4 : If you could live anywhere in the world, where would it be?

Assalammualaikum

I would like to live in Japan..yeahh!!
aku tau Jepun negara yang kadang-kadang dilanda dengan
tsunami la, gunung berapi?, gempa bumi..dan lain-lain bencana lagi..
tapi, tetap juga nak pilih negara matahari terbit tu..



kenapa Jepun?
sebab obses dengan Anime Jepun..
di mana cerita-cerita Anime Jepun tu,
da macam cerita-cerita drama kat Malaysia..
aku cuba maksud kan yang Anime dorang tu..
dorang siarkan kat Tv..hehe..



kenapa Jepun?
sebab bola sepak dia best..hoho..
professional..stadium dorang pun asyik penuh jew..
kalau bola sepak kat Malaysia macam tu, memang puas hati la tengok..hoho..



kenapa Jepun?
sebab da time kecik-kecik terdedah dengan dorang punya cerita..
Kamen Rider, Dragon Ball, Dr.Slump, Shin Chan, Doraemon, Ultraman, Samurai X..
tipu la kalau korang tak pernah tengok cerita-cerita ney..hehe..
nak lawat pelukis dia..haha..
muzium dia ke..ok gak..



kenapa Jepun?
sebab kereta dia..hoho..
cuba la korang cari..
kat mana yang takda guna kereta buatan Jepun..
korang akan jumpa Korea..haha...tak tau la kalau ada negara lain..
tapi, Korea Selatan ke Utara..aku tak pasti..
dorang tak import banyak barang-barang dari luar negara dorang..
berbalik kepada Jepun..korang akan jumpa kereta buatan Jepun..
biarpun di Afrika, pedalaman Arizona tu..kereta jenama Toyota..hebat tak?
selain  Toyota kereta jenama Jepun yang lain adalah HondaDaihatsu, NissanSuzuki, MazdaMitsubishiSubaru, IsuzuKawasakiYamaha, and Mitsuoka.


kereta keluaran mitsuoka




kenapa Jepun?
orang kata..setiap hari, ada jew teknologi baru kat Jepun..
kan best tu..hoho..
lepas tu, orang Jepun, orang yang bersungguh-sungguh..
dorang punya tatasusila tak ble nak di persoalkan lagi..hoho..
itu jewla..hoho..
penat da jawab soalan sendiri..haha


P.S ___ : Hujan emas di negara orang, hujan batu di negara sendiri.. bagus lagi kalau hari tak hujan..heehe..^^

8 comments:

echaRierie said...

jepun negara maju ! hehe :)

Mohd Izzar Abu Bakar said...

yeahhh!!

Lalalilillulu said...

jepun de ultramen...hehe

Mohd Izzar said...

yew-yew..
btol tu tau xpe..hehe

amir aizat said...

boleh tgk sunset cpat2,hehe

Mohd Izzar said...

bukan cepat..
tp awal..hhaha

cik helena said...

beli kete kat jepong!murah!

Mohd Izzar said...

hoho..nak g jepun tu mahal..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...