Sunday, June 12, 2011

Sahabat, Teman dan Kawan?

Assalammualaikum..


seriously mata da sangat berat..
tapi, masih berdegil untuk berjaga..
seperti ada sesuatu untuk di luah kan..
tapi, takda sapa yang sudi untuk mendengarnya..hahha..
giler apa...pukul 2 pagi da kot..haha..
terasa bosan agaknya..
bila da mengadap laptop ney..
segar balik da mata aku..haha..






owh..hari ney 12 JUNE 2011..
ada lah hari jadi kawan aku..tiga orang..
Raindy, Afiqah and Eiyda..
err, Eiyda tu kawan kat FB jew..haha..
reality tak tau lagi la..tak kenal sangat pon orang tu..
just add jew..hoho..
Selamat Hari Lahir untuk mereka yang ke 20..hahah..
tiga-tiga da umur 20..
aku lambat lagi...arghh...
tak sabar lak..huhu..


apa-apa pun mungkin ada yang mengenali Afiqah..
iyew..aku tau..dia bekas kekasih aku...tapi,
aku tak suka nak menyebut nya sebegitu..
so, aku rasa yang paling terbaik adalah seorang 
SAHABAT, TEMAN dan KAWAN kan..kan..kan?
setuju tak..?haha..
tak setuju..hal korang la...haha..






tapi, ada beza ka SAHABAT, TEMAN dan KAWAN?
haaa...cuba fikirkan..haha..
well, mesti la ada bezakan..kalau tak..
buat apa perkataan SAHABAT, TEMAN dan KAWAN ini wujud..
indah tak bahasa melayu kita?haha..


SAHABAT..
boleh didefinisi kan sebagai..
orang yang melihat keberukan keburukan kita..
tetapi tidak lupa tentang kebaikan kita..
orang yang melindungi kita, mengindahkan kita..
dan menjadikan kita sempurna di mata orang lain..


KAWAN...
orang yang kadang-kadang ada..
kadang-kadang takda..hoho..
macam biskut la ney kunun nya..
kadang-kadang berguna dan kadang-kadang tak..
kadang-kadang menyenangkan, kadang-kadang menyusahkan..haha..


TEMAN..
dari perkataan tu..kita dapat tau jugak kan..
TEMAN..
menemani..peneman..haha..
takde idea nak elaborate..hahah..
TEMAN tapi MESRA barangkali..
macam tu la kot..
korang fikir la sendiri..
otak da tak berfungsi sangat..haha..






tapi, sebenarnya..
aku tengok sama jew...haha..
ntah la jugak..malas nak bukak 
KAMUS DEWAN BAHASA DAN PUSTAKA..haha..
betul ke tu?haha..
lantak jewla..


apa-apa pun..
jangan la kita jadi kawan yang ada time gembira jew..
jangan jadi kawan yang makan kawan..
tikam belakang kawan..
talam dua muka..depan baik, belakang tak..
bila kita senang, kita lupakan mereka..
da susah-susah..baru datang merangkak-rangkak nak mencari kan?haha..
jangan jadi macam tu..


kalau orang tu jahat dengan kita..
jangan kita jahat dengan dia..
kita jadi baik jew..tak kesah la..
apa yang dia buat pun..
kita doa, semoga satu hari nanti dia sedar
dan jadi baik..
jangan doa dia dapat musibah..
situ kita silap kalau doa kan dia supaya dapat susah..
kalau begitu, apa bezanya kita dengan dia kan?haaa..
sentiasa la doakan kebahagian orang lain..baru betul..hehe..


Sekian,
Salam..




P.S. ___ : buat baik dibalas baik, buat jahat dibalas jahat.. kalau orang buat jahat dengan kita..kita buat baik dengan dia..^^

2 comments:

yoes.zents said...

kalau malas mau bukak kamus dewan.. guna lah "kamus bergerak" hehe- ok..

Mohd Izzar said...

di sebabkn kamu tu selalu bergerak..xdpt la aku guna..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...