Tuesday, June 7, 2011

[Tutorial] Cara nak Download

Assalammualaikum..

kali ney nak buat tutorial
macam mana nak download..
sebab, ada seorang kawan ney..
nak download game..pastu, ada masalah lak..
so, susah nak terang kan secara bertulis..so, aku buat la kat blog..
jadi boleh letak gambar..haha..

mula-mula..
korang kena ada INTERNET DOWNLOAD MANAGER..
ney aku suggest la..bagi memudahkan korang download..
kalau xda pon boleh jew..
KLIK GAMBAR UNTUK TUMBUHBESARAN
first, korang kena ada link la nak download..tempat nak download yang dalam gambar ney adalah
IRfree.com..movie, lagu, game dan macam-macam lagi la ada dalam ney..
korang pilih jewla link yang dia ada sedia kan..

then korang akan di bawa ke page ney..aku pilih fileserve..
klik slower download tuu.. kalau korang nak cepat..and unlimited download..
beli la Premium Download tuu..hoho..

ada sesetengah link akan mintak masukkan code yang dia bagi tu..jadi korang just masukkan jewla..

lepas tu, tunggu sampai countdown tu habis...

lepas countdown tu da habis...button slower download tu kuar..
so, korang just klik jewla button tu..

kalau korang ada Internet Download Manager..benda ney akan kuar..
so, klik jewla start download..then, korang kena tunggu sampai benda tu habis download jewla..hoho..

kalau takda...benda kat bawah tu akan muncul(bulatan merah)...kalau korang guna google chrome la..
kalau guna mozilla laen bentuk dia..aku pasti korang pun tau jugak kan... =.=" aku harap la..huhu



ini link untuk download Internet Download Manager...

yang pasti korang kena extract and install benda ney..
then baru boleh guna..

P.S. ___ : Kalau ada yang salah atau ada penambahan..sila inform saya yerr... kalau tak faham inform jugak la..saya cuba buat yang terbaik untuk bantu anda..hahah~~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...