Friday, July 1, 2011

Buah Melaka

Assalammualaikum..

Aku mulakan dengan sebuah teka-teki..
banyak-banyak buah..buah apa yang takda tangkai..

Yes, jawapanya adalah Buah Melaka..hahaah
apa itu Buah Melaka?
bagaimana rupa Buah Melaka..
yaa, itu lah yang bermain dalam
kepala otak aku saat ketika..
mengetahui jawapan tersebut..

jadi aku pun pergi la bertanyakan
kepada seorang Pakcik yang bernama Pakcik Google..
lantas beliau memberikan aku sekeping gambar..

Gambar Buah Melaka..
aku terkejut melihat gambar tersebut..
laaa, ini ke Buah Melaka?
takda la rupa buah mana pun..chess..
iyaa, tuan-tuan dan puan-puan..
Buah Melaka a.k.a Onde-onde..

Tahukah anda? 
Tomato sebenarnya adalah sejenis buah bukan sayur.. <----statement tiba-tiba..haha!

P.S.___: aku baru tau bahawa Buah Melaka tu Onde-onde..hahhaha! =.=" kuno nyer aku..

16 comments:

echaRierie said...

hahahaha..
good for u izzar :D

Lalalilillulu said...

sgt like kuih nih...hehe

emydiaz3 said...

bulan puasa ni bnyk la kuih nie di jual kat bazaar ramadhan..jom ramai2 beli..nice =)

ChaCha said...

fav ni!

syarifahsidrus said...

da lama tak makan buah melaka ni~~

cik aisha said...

teka teki mase skol dulu...buah apa masak naik atas.sonok wat kue ni coz bila masak dia timbul...suka tgk...;p

Scya Lollita said...

kuijh feberet :D

Amiirah Cassan said...

sedapnya la ba onde2 ni , kekeke

cik golek...... said...

wow sedapnyer... (meleler air liur seyh..haha)

Mohd Izzar said...

uik...byk nya orang suka kuih ney..haha.. ndak larat aku mo balas satu2..
aku balas ini jewla ::

aku pun suka juga...!!

Liyana Zahim said...

Pon baru tau! Hahahahaha~

tieykah said...

Kami panggil kuih kacik chaaa!

noona said...

aiyoooooo baru tau ea
hohoho
sedapppp oooo

Mohd Izzar said...

Liyana Zahim: oh, yeah..kita sama..haha

tieykah: owh..ada nama laen lgi..hoho

noona: yup baru tau...tapi pnh jgk mkn..hehe

amir aizat said...

saya barutahu yg onde2 tu buah melaka,hahaa

Mohd Izzar said...

sama la kita klu begitu..hahah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...