Tuesday, July 12, 2011

Cerita Hari Ini

Assalammualaikum..

hari ini, sorang-sorang jew kat rumah..
selepas, aku hantar mak aku pergi rumah makcik aku..
aku lepak sekejap, then balik rumah..
sebab, nak kena sambut air..
kenapa?
sebab, pam air kat tangki Flat aku duduk ney rosak..
jadi, dia tak dapat nak agih-agihkan ke setiap rumah..

baldi-baldi yang nak kena isi air..
aku ingat kat Matrikulasi jewla..
aku akan hadapi masalah air ney..
rupa-rupanya rumah sendiri pun kena jugak..
nak buat macam manakan..malang tidak berbau..

lepas air, da isi..
perut aku pulak yang nak kena isi..haha..
hari ini, mak aku tak masak apa-apa..
so, aku makan jewla apa yang ada..
then, ternampak la benda ney..

nasi kuning biasa dimakan masa sarapan pagi
mungkin ramai yang tak tau..
terutama sekali yang belah semenanjung kan..kan..
ini nama dia nasi kuning..
mak aku beli pagi tadi..
tapi, masa tu da tengah hari..aku makan jewla..
perut da laparkan..haha

habis makan nasi kuning tu..
makan dessert plak..haha

tadaaa~!
kalau korang tak tau apa benda ney..
meh, aku bagitau..
itu adalah, susu kotak yang telah di bekukan..
kira da jadi ais la..lepas tu, tabur milo..and susu pekat manis..
jadila macam tu..sedap woo..haha~!

tengah syok-syok online di ruang tamu..
tetiba, macam ada orang nak buka pintu rumah aku..
dengar bunyi cakar-cakar lagi..
agak terkejut la..
aku beranikan diri..buka pintu..
takda orang..
bila aku tengok bawah

meaww~~
hek eleh..kucing rupanya..haha
ingatkan benda apa la tadi cakar-cakar rumah aku..
buat suspen la anda ney cik kucing..
dengan belas kasihan aku..
aku bagi la dia ikan seekor..
lepas tu, da tak nampak da kucing ney...hoho..

Sekian,
Salam^^

24 comments:

laskar pelangi said...

chewah! nak cakap baik punya lah nie tlg mak isi air..hek3 =D

fulamak dessert! nampak macam sedap.. tp cam manis sangat pun ada..heee=)

Mohd Izzar said...

hahah..mak yg suruh..itu yg isi tu..hoho..

xdala manis pon..besa2 jak..hhee

Anne Nurain said...

mntak nasi kuning!! huhuhu..
kat kuching pn teda owh nasi kuning..
yg ada pulut kuning jak..
hehehe..

Mohd Izzar said...

owhh..iyeke?
tak tau plak..nah, amik la gmbr tu..heheh

NISA NASI said...

mtriks sekarang dh ada air..saja nk show op..hahaha

hyz said...

dessert nampak sedap

Liyana Zahim said...

Desert dia... Pehhh!!!! Mngancam~ Hahahaha..

Syuxer said...

dessert tuh paling sedap kalau makan time panas heheh..

baiknya ko bagi kucing makan..:)..

Mohd Izzar said...

NISA NASI: yaka? bagos la klu begitu..hee

hyz: sgt sedap..hehe

Liyana Zahim: err..pujian ke tu?

Syuxer: bole la..hoho... yela..kesian kn..

= d = said...

sdap nye dessert tu..
first tyme nmpak..
:)

meaw said...

cecececey, angkut air ye bang,padan muka,haha! umah flat lagi,longgar lutut le jawabnya.....


izzar! lawo blog ^__^

Mohd Izzar said...

hahaha~! pakai hos jgk pon..smbung dari atas smpi ke bwah..haha..
lgpun umah tingkat satu jgk..

iyer..time kasih..
kpd org yg edit blog sya..hehe

meaw said...

fuhhhhhh! header maalllaaaatopppp kiutnya! auwwwww

[sutera kasih] said...

zmn asrama dulu selalu kena angkt air dr tgkt bwh sbb xda ayaq huhu


susu kotak beku tabur milo & susu pekat manis?perghhhhh xprnh try lg hehe

echaRierie said...

wah..nasi kuning..lama nda mkn..haha..
kesian gua..

uina..susu kotak tue bha..
mantap la..haha

Koko S. said...

dessert mu tu ba. mcm dekat hotel suda yaa.



skli tgk susus kotak daaaa~haha. klu ko xckp tu bkn aku tau ya

Radsmil Nasir said...

teringat kenangan di matrik..ha3..bila teda air xD

Lalalilillulu said...

sian ko kene tadah air...mandi x pg ni? smlm ptg?? ahakzz

nasi kuning?? memang xpenah dgr n mkn...nak sepinggan...

dessert ko...kretip laa.....igt mkn kat hotel mane td...ahakzzz

Pencacai Alim said...

umah aku 2 minggu lebih takde air..mandi ala kadar je..tadah air hujan..

amir aizat said...

nsib baik kat matriks xkena lg,hehe

yanah said...

kreatif uhh desrt nya..mcm sdp jak..huhuh

Mohd Izzar said...

meaw: jangan jeles..hahah

[sutera kasih]: haha..mknan masa zaman sekolah rendah dulu..hoho

echaRierie:haha..mnada di sana kn nasi kuning..heh

Mohd Izzar said...

Koko S.: hahaha..macam sak...hebat kn aku menghias..haha

Radsmil Nasir: lol..aku pun..

Lalalilillulu: haha..mandi la bha..adei.. mst la kna kreatif..bdk media interaktif ney..mst kena kreatif..hehe

Mohd Izzar said...

Pencacai Alim: payah gk tu..kna tadah air hujan..

amir aizat: bagos la klu mcm tu..

yanah: sangat sedap..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...