Tuesday, July 5, 2011

Demonstrasi itu HARUS, Provakasi itu HARAM

‎13 org ilmuan Islam M'sia berbincang dan memberi hukum bahawa: DEMONSTRASI sebagai HARUS, PROVOKASI (yg menghalangnya) HARAM..
::Ustaz Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri ( Mursyid Liqa'),Ustaz Dr. Zaharuddin Abd Rahman ( Pengerusi / Moderator Liqa'),Ustaz Dr Abdul Basit Abdul Rahman,Ustaz Dr Zahazan Muhammad,Ustaz Hj Mohammad Nidzam Abdul Kadir,Ustaz Hj Aizam Mas'ud,Ustaz Hj Hasrizal Abdul Jamil,Ustaz Dr. Khairuddin Aman Razali,Ustaz Imam Muda Asyraf Mohd Ridzuan,Ustaz Ramadhan Fitri Elias,Ustaz Dr. Maszlee Malik,Ustaz Dr.Ahmad Wifaq Mokhtar,Ust Syed Mohd Norhisyam::








rasanya tak salah sekali sekala aku post pasal benda ney kan?
terima dengan minda yang terbuka..
sebab, dari dulu aku belajar pasal Sejarah..
maksud negara yang Demokrasi adalah kebebasan Rakyat untuk bersuara..
apa-apa pun..kalau rajin, tengok la video tu..


Peace Yaww~~


P.S.__: aku cuma mahasiswa yang berumur 20 tahun ini..insyaallah..tapi, tak salah rasanya aku ambil tahu pasal politik..sebab umur 21 nanti..aku da layak mengundi..^^

8 comments:

syarifahsidrus said...

demonstrasi jalanan tak perlu kalau sekadar nak saling menjatuhkan~banyak lagi caa lain boleh buat. kena fikir juga impak pada masa depan.huu..sedih T_________T

Mohd Izzar said...

itu cuma putar belit dalam televisyen~

Green Apple said...

Malaysia lebih aman dari negara2 jiran... Alhamdulillah...
Syukur dapat membesar dan mencari rezeki dengan aman...

Mohd Izzar said...

dari negara2 jiran jak?hahaha..
rasanya boleh aman lagi tu kan..

amir aizat said...

harap2 takde peperangan besar lah berlaku nnt, hidup aman damai pun dah okay,kann

Mohd Izzar said...

yup..harap mcm tu jgk la..

cik aisha said...

kalau pembangkang yg anjurkan mesti pnya disekat, tp kalau sebaliknya xde halangan pun.padahal negara demokrasi.oopss akak xcmpur politik,itu apa yg nmpk didepn mata.ye la apapun kesan dia mmg kena amek kira gakkan...:)

Mohd Izzar said...

haha...iyala plak kak..xpa..masing-masing ada endapat sendiri kan..hehe^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...