Sunday, July 3, 2011

Ini Cerita Aku, Pengalaman Aku. [Part 3]

Assalammualaikum..

Tak baca Part 1 lagi, klik SINI..
tak baca Part 2 lagi, klik ----> SANA..

[Kehidupan Baru]
selepas Facebook dah aman damai..
dari status-status perang kami..

aku guna messages Facebook pulak..haha!
tapi, ada satu kali tu..
Bf dia PM kat inbox FB aku..
dia kata, bagi la peluang untuk dia pulak..
oh, damn man! seriously aku tak suka..
dengan kesabaran..aku balas jewla..
aku tak kacau A lagi..aku minta maaf dengan dia..
dari hari tu, aku tak hantar mesej "I LOVE U" kat dia..
agaknya la..aku da lupa jugak..haha..

aku cuma hantar mesej persoalan aku dengan dia..
melalui SMS dan jugak Messages Inbox FB..
dia tak balas kat SMS tapi, dia balas yang dalam FB punya..
tapi, jawapan dia..penuhla dengan ayat bunga-bunga..
yang buat aku fikir banyak kali..apa maksud dia..
seriously, aku..tak puas hati jugak..
sebab, jawapan tu tak jelas bagi aku..
dan boleh bagi banyak makna..kiranya..
dia seperti mengelak untuk menjawab soalan tersebut..

cuti hari raya aidilfitri..
aku balik ke Tawau..
cuti raya tu, tak banyak aktiviti..
tengah aku online..tiba-tiba..
dapat mesej dari A..

" Tak rindu dengan A ke?"

aku katala aku rindu..jadi dia ajak..
temankan dia pergi bank..
aku turutkan jak la..
sebenarnya, ada banyak yang aku nak tanyakan..
dengan dia..tapi, lidah terlalu kelu
untuk berkata-kata..aku hanya mengharap untuk
dia yang mulakan..
kesudahannya, kami hanya berbual kosong..
dalam bank tu, tengah aku tunggu dia habis berurusan dengan
pegawai bank..terserempak dengan kakak dia..
kakak dia cakap " Ehh, cewek/Gf mu di sana.. pergi la sana "
pastu, dia gelak-gelak dan berlalu pergi..
aku hanya mampu tersenyum tawar..

pertemuan tu..
di akhiri dengan ucapan maaf dari ku..
atas pergaduhan tempoh hari..
habis cuti raya..aku balik ke UTeM..
baru jak minta maaf..aku buat hal lagi..
disebabkan aku tak puas hati dengan jawapan dia..
aku hantar lagi mesej FB..dengan berunsur kemarahan ku..
mesej itu juga..A balas dengan kemarahannya..
mungkin kerana dia tak tahan dengan karenah ku lagi..
setelah tu, dia block Facebook aku..
di situ, baru aku tau perasaan kena block orang macam mana...haha!



then, aku teruskan jak la kehidupan ku macam biasa..
kata orang..
patah tumbuh, hilang berganti..
aku kenal dengan B pulak..
kawan satu course aku jugak..
ambil berat pasal aku..
dan tak suka tengok aku sedih sebab A..
setiap hari kitorang mesej..
kadang-kadang dia akan kejutkan aku..
untuk pergi ke kelas..dengan cara..
call aku banyak kali..haha!

bila da macam tu..
dari mesej sampai ke hati..hahaha!
tarikh keramat 10.10.10
hari ahad pagi..
aku cakap aku suka kat dia..
tapi, malangnya aku dan B tak bertahan lama..
sebab, aku masih belum pulih sepenuhnya..
aku masih ingat A..
aku masih sayang dengan A..
mana mungkin aku boleh lupakan A..

February 2011..
selepas cuti tahun baru cina..
aku break dengan B..
dan.....

aku akan sambung cerita ney di Part 4 pulak..hahah..

P.S.___: panjangnya cerita aku...huhu.. tapi, apa-apa pun sila ambil iktibar dan pengajaran dia okayh?

15 comments:

echaRierie said...

again ? gantung betul !!
grrr..hahaha..
TERtanya2 ni..

Apeach Blogspot said...

siok aq membaca ceritamu ni.haha

Amiirah-Cassan said...

okay okay , part 4 lagi , part 5 FINALE suda you guys ~! hehehehe nda sabar ,

tieykah said...

hahaha

banyak part citer niyh

Mohd Izzar said...

echaRierie: hahah..sabar ko..apa yg ko mo tnya? tnya jak ba..haha

Apeach Blogspot: haha..baca2..

Amiirah-Cassan: ahha..orait..insyaallah..Finale suda part 5 tu..

tieykah: agakla..nk tulis sekali semua..tak larat plak kn..hahah..
tpksa la buat by part..hehe

josrevalution said...

salam kenal...hehe,,dah folo blog wak kalo sudi folo lah balik yer..hehe..owh..susah nak bagi komen sbb x dpt folo dari part 1..hehe...cara menambah 7 colum untuk iklan bawah header blog
antara icon-icon facebook yang mungkin anda belum tahu

Mohd Izzar said...

bole klik link kt ats tu..klu nk baca part 1 and 2..tq~~

acan ketot said...

fuiyoo..
pjg nye..
complicated...

NISA NASI said...

uish,sadis jgak hidup ko nih,boleh buat muvi,haha.Niway,ko ex-KML rupanya.

EiZaRaZiErYa said...

homaigod~ seyes menarik citer nie~ bile nk smbung lagi~ grrr...asyik tergantung je~ huhu..

Mohd Izzar said...

acan ketot: apa yg complicated tu?haha

NISA NASI: hahah..yup..ex kml..^^

EiZaRaZiErYa: owh...yaka..hehe..orait..

cik aisha said...

best pulak baca story kamu ni izzar...wat la banyak2 part pun...:)

Mohd Izzar said...

haha..iyewla..bnyk pengalaman yg aku dpt kt dr cerita ney..hehe

Qaseh said...

part 4 dah ade ke belum??xnak ketinggalan..like! ^_^


btw,im follow u...

Mohd Izzar said...

suda ada...hoho...
abis da cerita ney..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...