Sunday, July 3, 2011

Ini Cerita Aku, Pengalaman Aku. [Part 4]

Assalammualaikum..

Part 1 klik SINI..
Part 2 klik ---> SANA..
Part 3 klik  SITU <-----

******************************************************************
[Putus dan Sambung]
dan.....cuba korang teka...haha..

aku sambung balik dengan A..
kenapa boleh? ney yang nak cerita ney..

time cuti Tahun Baru Cina tu..[time ney belum break lagi dengan B..ok]
A ada mesej aku..mula-mula..
of course la tanya-tanya macam biasa jew..
bunga-bunga dulu kan..
tapi, lepas tu..
dia tanya macam ney..

" Bahagia tak sekarang? "
" boleh la..kenapa? "
" Boleh la?? Maksudnya tak la kan? takda papa..saja tanya.. A da putus dengan Bf A.. Nak tau kenapa tiba-tiba A mintak break hari tu? "
" Iya, sebab Izzar masih sayang A.. Owh, kenapa pulak boleh putus? Nak..dari dulu lagi nak tau "
" A pun masih sayang dengan Izzar, ingat boleh lupakan Izzar bila ada Bf baru..tapi, A salah..takda yang pernah faham A setakat ney.. Izzar jak la boleh tahan and faham perangai A..itu sebabnya A putus dengan dia.. Sebenarnya, A jeles tengok perempuan LIKE status Izzar.. A rasa, A tak layak untuk Izzar jadi A ambil keputusan tu..bagi peluang dengan orang lain "
" A!! Kenapa tak bagitau jew A jeles?? Kan da janji hari tu..kalau ada apa-apa kena bagitau..? Kenapa A diam jew "
" tak tau la kenapa..sebab, jeles sangat..lagi pun, bila A cakap macam tu.. Izzar takda pun pujuk..tapi, macam merelakan jew A pergi..lepas, beberapa hari baru Izzar nak pujuk "

OMG!! rupanya salah aku jugak..huhu.. T_T
tapi, nak menyesal lama-lama..
nasi da menjadi buburkan..nak buat macam mana..
jadi, aku teruskan jewla..macam biasa..
masa ney, aku tak bagitau dengan B..
aku masih contact dengan A..
kalau B tanya..aku masih sayang tak dengan A..
aku akan cakap simple jew.. Tak..
mulut kata lain, hati kata lain..

sehari lepas mesej A tu..
seriously, aku rasa bersalah dengan B..
jadi, aku mintak nasihat dengan Meymel.. <---remember her?
walaupun, takda pengalaman bercinta..
tapi, pengalaman hidup dia banyak.. <--- yaka?haha..
aku tanya dia.. Which is better?
" A lie that would make a smile or a truth that would make a tears? "
so, dia cakapla..
dia lebih rela pilih truth..
sebab, makin lama "lie" tu..makin la orang tu lagi sakit..
lepas tu, aku bagi tau la..hasrat aku nak putus dengan B..
aku tanya dia lagi..
" putus cara SMS atau Face-to-Face? "
dia cakap..
" Face-to-Face lagi baik..kalau dia sayang dengan Izzar mesti dia faham jugak and boleh terima benda tu..and Izzar boleh terang kan dengan dia kenapa nak putuskan? "
lepas tu aku tanya lagi.. 
" Kalau dia nangis?"
" Let her cry..bagi la dia nangis puas-puas.. "

OMG! kebetulan..time aku chat dengan Meymel..
petang tu, B ajak aku keluar..aku rasa time ney..
baru lepas gaduh pasal A..tapi, dia still ajak aku keluar..
aku ambil peluang tu..mesej terakhir yang aku terima
dari Meymel.. " Good Luck! " =.="
so, aku and B pun..keluar la..
pegi Dataran Pahlawan..Mahkota Parade.. 
tapi, aku nervous..sampai aku tak dapat nak bercakap..
and mencari masa yang sesuai..takkan la kat 
Mahkota Parade tu nak bagitau..
tapi, B seakan-akan memahami reaksi aku..
dalam perjalanan pulang ke Melaka Sentral..
dalam bus..
B tanya.. 
" Izzar nak balik dengan A ka? Cakap jewla.. B tak marah.. " 
mula-mula aku tak bercakap..tapi, setelah..
ditanya beberapa kali..barula aku cakap, 
" Iya " 


yup..memang dia tak marah..
tapi, dia nangis...arghhh!
tangisan B membuatkan aku..
turut menangis sama..
B ada cuba pujuk aku..supaya, jangan tinggalkan dia..
dan cuba mulakan hidup baru..
bagi peluang dengan dia..
tapi, aku tetapkan hati aku..
aku taknak..aku tak sanggup tipu dia lagi.. 


pertama kali..dalam hidup aku..
aku tengok perempuan nangis sebab aku..
secara siaran langsung..pedih nya aku rasa..
rasa bersalah yang teramat sangat..
tapi, pedih macam mana pun..
aku kena teruskan..huhu..

malam tu, dalam 11.30 p.m..
aku dapat mesej dari A..
dia tanya..apa yang berlaku..
antara aku dan B..aku bagitau jewla..
kami da takda papa..
A minta maaf..sebab jadi punca..
aku kata..bukan salah A..
ini aku yang nak..sampai bila aku nak tipu B..
aku hairan macam mana A boleh tau..
aku ingatkan nak biarkan benda ney da cool..
baru aku bagitau..
then, malam tu jugak..
aku dengan A sambung balik..

tapi, sebelum tu..
dia suruh aku janji..
apa pun yang berlaku..
support dia..sebab dia cuma
ada aku dan beberapa orang kawan yang boleh 
dipercayai di Politeknik tu..
aku rasa bersalah..sebab,
aku punca yang buatkan kawan-kawan aku
di Tawau tak suka dengan dia..
kawan-kawan aku..adalah kawan-kawan dia jugak..


sebentar saya ber'bueno' dulu
setakat ney la dulu..aku tak 
nak buat entry panjang-panjang..
nanti aku sambung lagi..
peace yaww~~


Sedutan dari Part 5 <---klik sini Part 5

Aku paling tak suka dengan PERAMPAS..terutama sekali, Perempuan yang rampas BF orang lain..malu nya aku jadi perempuan ~~ Maya "

haa..kenapa tu..tunggu jewla..haha..

P.S.___: harap maaf kalau cerita and dialog tu tak sama..sebab, aku da tak berapa nak ingat..aku cuba untuk samakan apa yang korang cuba sampaikan..and berdasarkan apa yang aku ingat..^^

16 comments:

echaRierie said...

kekeke..
antara dua !

Siti Nurmaya said...

hey u..

make sure watak ak baikk ok!

Siti Nurmaya said...

ha,, thanks sebut nama ak.. HAHA

Deedee Meymel said...

eeeeee~!! org tu berbueno xda bg me ckit! ne y mrah ne. pki nma org lae tu. ish3. :(

tieykah said...

Watak nama Atikah tak de ke?HAHAHA

Amiirah-Cassan said...

hhaha , aku wall to wall sama ko , aku ada nampak meymel dgn maya ni , hehhehe :)

can't wait for part 5 :) cerita best part4 ni , hehe kesian c B :) tapi apakan daya , hee ,

aku blm pernah nangis depan lelaki , fuhh , selalu nya kalau putus, hati aku jadi keras , mwakaka

Mohd Izzar said...

echaRierie: betol ckp mu echaa..haha.

Siti Nurmaya: baik & jahat..hoho

Deedee Meymel: my lil sis yg kasi ney..ahaha..

tieykah: ada..seriously..ada

Amiirah-Cassan: haha..bagos la klu ko nmpk..haah.. part 5..blom finale lagi..haha..6 or 7 kali baru habis..

Miz Novexx said...

ni cerita betul ke?? konfius... tolonggg

Mohd Izzar said...

yup...cerita betol..

syarifahsidrus said...

er..tak berani komen lebih2

yoes.zents said...

nak ckp apa erk?

kdg2 menyayangi org yg kita tidak cintai itu lebih bermakna berbanding mengimpikan sesorg yg kita inginkan untuk berdampingan.. ketahuilah sekali kita melafazkan cinta sebenarnya kita sudah berjanji dengan perpisahan yg mendatang tiada apa yg kekal melainkan cinta dariNya

cinta itu kadang kala tidak perlu memiliki, cukup sekadar mata kita memandang sesuatu yg kita cintai itu bahagia menjalini kehidupannya.

cinta yang terlalu berlandaskan keinginan mudah terselit perasaan keraguan.. hanya satu lafaz kata2 wanita bisa menggoncangkan hati lelaki... cinta apa yg kau pilih.. tanyalah hati mu sendiri.. sama ada hanya berlandaskan keinginan untuk memiliki ataupon mencari cinta yang diredhai...

hati ini segumpal darah yg mudah berbolak balik tafsirannya.. ingatlah sekali kita mengguris perasaan orang lain sepuluh kali mungkin hati kita di kecewakan.. dunia ini seringkali berputar.. apa yang berada di atas pasti akan menjengah ke bawah.. biar, mungkin masa yg akan menetukannya.. peace!

ok dah komen =.='

Apeach Blogspot said...

zar..mana part 5!!hahah

cik aisha said...

cepat sikit izzar taip entry next2 part...cpt2 publishkn.hoho

Mohd Izzar said...

syarifahsidrus: orait takpe..

yoes.zents: ok..baiklah..

Apeach Blogspot: Sabar ko joo..

cik aisha: okay2...sedang cuba sedaya upaya..ahah

Wanda Zieda said...

satu citer yg menarik..:) mcm sme ngn citer sy, cuma sy sgle je skng,dan xdpt blk org yg sy syg =)

Mohd Izzar said...

sama la...single jew skg ney...^^
single lg baik bukan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...