Monday, July 4, 2011

Ini Cerita Aku, Pengalaman Aku. [Part 5]

Assalammualaikum..
ada orang tanya..adakah ini cerita realiti..
Iya, cerita ney..cerita betul..
Ini Cerita Aku..

kalau tak baca lagi
klik kat link atas ney..heehe..

*************************************************

time aku balik dengan A..
of course la..dorang tak dapat terima kan..
sebab, aku sakitkan B..
ditambah lagi..kesan perang Facebook..
aku dengan A tempoh hari..
of course la bagi impak negatif dengan A..

salah satunya.. Maya
dia cuma kawan yang aku kenal..
melalui Facebook jew..kami selalu
kongsi cerita..tapi, bila aku bagitau..
aku da balik dengan A
dia buat status kat FB dia..

" Aku paling tak suka dengan PERAMPAS..terutama sekali, Perempuan yang rampas BF orang lain..malu nya aku jadi perempuan "
ternyata..kesan dari perang FB..
dan kejahatan aku masa tu..
buat satu imej negatif untuk A..
aku tegur Maya..
alhamdulillah.. Maya terima teguran tu..
dan maaf sebab terlalu emosi..
tapi, aku tak salahkan dia..
aku yang buat imej sebegitu terhadap A..
mungkin aku yang patut minta maaf dengan dia..
lepas, Maya dengar cerita aku..
dari A sampai Z..dia jadi suka dengan A pulak..


dalam masa ney..
Maya banyak support aku pulak.. <--- thanx Maya..
sebab time ney..aku down giler..
sebab, mestilah B akan cerita dengan kawan dia..
A rampas aku dari dia..sebab, dia tak pernah dengar
cerita aku dengan A..
kawan dia aka kawan aku jugak..
benda yang aku buat dengan A..
balik dengan aku..aku rasa macam..
orang kat sekeliling aku, benci dengan aku..

lalu, aku mesej dengan member kelas aku..
Atikah & MG (Siti Fatimah nama sebenar..haha!)
tanya..samaada..dorang benci or tak..sebab,
tinggalkan B..
Atikah balas,
" okla..aku mengaku mula-mula aku benci jugak la..tapi, itu mula-mula..sebab, aku terfikir..aku tak boleh jugak nak dengar dari pihak B..tapi, tak dengar dari pihak ko..kira tak adil la untuk ko kan..lagipun, korang dua kawan aku jugak..takkan la aku nak benci lak..lepas dengar cerita ko..ko tak salah pun, cuma ko salah buat keputusan jew "
MG pulak balas,
"takdala, aku tak benci ko..malah tak terfikir langsung..aku malas nak sibuk-sibuk pasal hal orang ney..hal aku pun tak terurus..hahaah! aku tau jugak, mungkin apa yang ko buat ney..benda yang terbaik untuk ko kan..so, chill la dude..aku tetap kawan korang.."
ok rasa sangat lega..bila baca mesej ney..
time aku putus dengan B ney..
kawan-kawan aku yang terkena tempias nya..
kenapa?
sebab, aku dan B tak bertegur..
apatah lagi nak bersua muka..
B pasti akan buang muka..tanda menyampah dengan aku..
aku rasa sangat terkilan...
sebab, pemikiran dia..macam budak-budak..
kalau aku selang beberapa kerusi jew dengan dia..
atau aku lalu depan dia..
pasti suara dia boleh aku dengar..
cerita pasal...aku rasa kamu tau apa yang dia cerita..haha..
rasa nak bagi microphone kat dia pun ada jugakk..haha


time ney la..
aku kenal siapa kawan aku sebenarnya..
yang lelaki..of course kawan jew..
sebab, dorang tak kesah pun..haha..simple jew kan..
perempuan ney susah sikit..hoho..
cerita ney..macam nak abis jewkan..
tapi, sebenarnya tak..tak habis lagi..

aku pernah tanya satu soalan dengan kawan aku..
aku tanya dia macam mana ko sekarang dengan c N bukan nama sebenar..
dia cakap, lain..dari mula couple..
dia pun sambung balik jugak..
dan itu lah apa yang aku rasa..

aku dan A jarang SMS..
mungkin disebabkan time tu..dia praktikal..
jadi agak busy..
kami SMS , Pagi, Tengahari, dan Malam..
itu pun 2,3 SMS jewla..
tapi, sampai satu tahap tu..aku rasa macam confuse
dengan diri sendiri..macam yang Echaa cakap
dalam komen..
Antara dua..
disebabkan aku confuse dengan..
perasaan sendiri..
aku dengan A cuma kekal satu bulan jak..
lepas tu, aku dikecewakan lagi..
tapi, kali ney..aku tau sebabnya..
so, rasa kecewa tu boleh di terima lagi..

seperti tidak mengenal erti serik..
aku sambung balik dengan B..
iya..iya..aku tau, apa yang kamu fikir
pasal aku kan..fikir la apa-apa pun..
tak kesah..sebab da berlalu jugak..hahah!

cuba teka, apa yang berlaku aku dengan B..?hoho..
tinggalkan kat ruang komen..haha
sambung kat Part 6 la pulak..
peace yaww~~

P.S___: sorry Mira..tak dapat pulak aku kasi abis di part 5 ney..haha..

17 comments:

echaRierie said...

hish..ada lagi..
ermm..
kalau sy better jd kawan ja la..
it's complicated bha..
hahaha ~

tieykah said...

next chapter plis~

Akeyla Frr . said...

Fuiyooo ? Keyla bookmark ini belog ! ;D

Lalalilillulu said...

A merayu nk balik ngan ko...then ko tgglkan B utk kali ke2 then balik ke A...hahah! jaat nye ko...

Amiirah-Cassan said...

jgn la kasi habis awal2 zar , aku suka baca , hehehe

emm , i think you and B dont last also , is it ?

Apeach Blogspot said...

sebenarnya,aq pun ndak fikir buruk pun pasal ko zar time 2.haha..memahami~

Mohd Izzar said...

echaRierie: hahah..yalar plak nya echaa..

tieykah: orait2...sabar..

Mohd Izzar said...

Akeyla Frr .: bookmark jew?haha^^

Lalalilillulu: wow..advance yer..takpela..nti baca jew yg seterusnya..haha

Mohd Izzar said...

Amiirah-Cassan: ahha..mo abis suda kali ney..hoh

Apeach Blogspot : haha..mmg la..mgkin ko pun ndk tau aku break kn?haha

Miz Novexx said...

lorh... kesian sey kat si B, ;(

cik aisha said...

rasa mcm si B menjadi mangsa keadaan lak...
teka? tetiba kamu rasa sayang B lebih dari A kot. takpun kamu ada C.kui3 erm mcm slah je tekaan, tgu part 6 je lakn.

Mohd Izzar said...

Miz Novexx : yup..huhu..jahat kn aku..

cik aisha : part last da kuar..baca la..aahah~

amir aizat said...

ha ah kesian kat B,huhu

Mohd Izzar said...

yup,huhuhu

abghani said...

saya sokong blok anda.
kalau sudi layarilah blog saya bilapahatberbunyi-abghani.blogsport

Mohd Izzar said...

terima kasih..insyaallah..

abghani said...

klu dh suka terus terang aje...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...