Monday, July 4, 2011

Ini Cerita Aku, Pengalaman Aku. [This is The End]

Assalammualaikum..

| Part 1 | Part 2 | Part 3 | Part 4 | Part 5 |

****************************************************
[This is The End]
Apa yang jadi antara aku dengan B..
iya..adakan aku bagitau..
perasaan bila kita sambung balik?
aku dengan B pun tak kekal jugak..
sebab, aku putus dengan dia hari tu..
dia tak dapat lupakan perasaan tu..
bulan 5..last day exam..
officially, aku da putus dengan dia..
secara baik..masih jugak mesej-mesej..
macam biasa..
tapi, itu mula-mula jewla..

sampai satu hari tu..
aku dengan B gaduh..
adalah sebabnya..start hari tu..
jarang da kitorang SMS..
takda lagi aku terima SMS dia..
apatah lagi di Faceebook..
alhamdulillah..setakat ney..takda lagi kena block..haha!


tanggal 11.5..
aku balik ke Tawau..
guest what?
aku balik sama-sama dengan A..
terlepas flight sama-sama..
beli tiket sama-sama..sampai
kat Tawau sama-sama..
satu jewla tak sama..tempat duduk kitorang
tak sama..hahah..
bukan kebetulan..masa yang sebulan tu
kami sambung balik, aku belikan dia tiket..
itulah kenapa boleh sama-sama..
tapi, guna duit dia la..aku tolong belikan jewla..
banyak plak duit aku kan..nak belikan dia tiket..huhu!
masa ney, aku dengan A..da boleh jadi kawan
macam biasa..peace yaww~

21 May 2011..
iya tahun ney jugak..
aku buat surprise birthday untuk A..
birthday dia sebenarnya 20..
kenapa? aku sambut birthday dia..
of course la ada udang sebalik batu..haha!
aku ambil peluang tu..nak tanya perasaan dia
terhadap aku..
sebab, lain aku nak balas budi dia balik..
dalam 2 tahun kami couple tu..
dua tahun tu jugak la..dia sambut birthday aku..
di rumah aku, bawak kek..bawak air minuman..
keropok-keropok..
tapi, aku tak dapat berbuat demikian..sebab,
dia tinggal kat asrama..dan biasanya..
birthday dia waktu persekolahan..
birthday aku pulak..hujung tahun..haha!


aku punya la serabut nak tanya apa..
seriously aku nervous..masa tu, Maya call..
of course la dia tau..apa aku nak buat..
so, dia bagi cadangan..
dalam perjalanan ke Pizza Hut <--- aku sambut birthday dia kat situ..
aku ambil peluang la nak tanya..
aku tanya..
" Masih sayang dengan Izzar? " <---ney jew soalan yang mampu keluar dari mulut aku..
dia gelak-gelak kecil.. <--aku tak rasa soalan aku lucu..=.="
" Suka tu suka jugak..sayang tu, iya A masih sayang dengan Izzar.. TAPI, buat masa ney A tak nak fikir dulu pasal couple-couple ney..dan tak nak jugak bagi harapan dengan Izzar "
aku tau..masa ney..
mesti dia rasa awkward dengan aku..
sebab, kitorang berdua jew..
tambah lagi, aku tanya soalan macam tu..
so, untuk main event..
pergi la kat Pizza Hut..
sambut birthday dia..bukan aku sendiri..
tapi, ada lagi 3 orang kawan aku.. Haziq, Alif and Saufie..
Saufie jiran aku..Haziq and Alif kawan sejak sekolah menengah..
of course la A kenal jugak dorang dua tu..
Haziq paling banyak keluar untuk Pizza tu..
manakala aku paling sikit..sebab, aku belanja belanja beli kek..haha..
lagipun, dia mengidam nak makan Pizza..
abis makan..kitorang terus jew balik..
sebab takda tempat nak di tuju..hoho..

tadaa! cheese cake..sedap owhh..inilah kek tu..

lepas dari hari tu..
hari-hari aku macam biasa jewla..
aku dengan A masih lagi kawan macam biasa..
aku dengan B pulak..
masih tak bertegur..tunggu masa jak..
untuk dia sembuh..and of course la..
aku da minta maaf dengan B..
jadi, aku , A dan B..
menjalani hidup seperti biasa..
so, that's it.. The End..

aku cerita benda ney..
bukan nak simpati dari yang membaca..
cuma aku cerita..sebab,
kisah ney..buat pengajaran yang berharga untuk aku..
so, harap cerita aku ney..korang dapat something berharga..

contohnya,
untuk buat keputusan kena fikir masak-masak..
aku kenal dengan Maya & Meymel..
yang selalu ada time aku susah & senang..sayang dengan korang.. <3
lepas tu, aku tau satu perkara lagi..
kita takkan dapat puaskan hati semua orang..
apatah lagi nak jaga hati semua orang..
daripada kita jaga hati orang..lebih baik kita jaga hati kita sendiri..

Sekian,
Salam..

P.S___: terima kasih sebab sudi baca cerita ney...^^ Maaf jugak untuk A dan B, sebab cerita benda ney..
yeahhh! da habis da cerita aku...

19 comments:

echaRierie said...

hahaha..dh agk dh endingnya..
cuma..si I ni rumit btl prsnnya..
adehh..hahaha ~
apapun I masih muda bha..hehe..
blh pilih yg lain dan lbh baik dr dorg ni..sorry to say tp itula factnya..hahaha..

tiba2 izzar jd I..haha ~

Amiirah-Cassan said...

habis sudah , hehehe aku suda agak things like this won't last , hee , good luck next journey ya izzar ! hehehe

♥CIK IERA♥ said...

kalau ade jodoh takkan ke mane... :)

amir aizat said...

yes ikut jodoh jer skrng ni, hehe

Apeach Blogspot said...

hurm...endingnya cam ndka brpa siuk.hahah.spatutnya endingnya berakhir dengan ko n si A couple balik.haha.

Mohd Izzar said...

echaRierie: ala..yaka..hebat jgk ko ney...yalar, dlm proses mematang kn diri..hahah!

Amiirah-Cassan: orait..thanx mira...blom abiz lagi perjalanan ku ney..hehe^^

Mohd Izzar said...

♥CIK IERA♥: orait cik iera..^^

amir aizat: iyer..xpe gak..hehe^^

Apeach Blogspot: haha..orait..takda jodoh jgk..haha!

sabella mohamad said...

pehh
suwiit siott
haha

syarifahsidrus said...

lepaskan orang yang kita sayang, kalau dia kembali, dia memang milik kita

Mohd Izzar said...

sabella mohamad: suwit ke?hahah

syarifahsidrus: hope macam tu la..heheh^^

cik aisha said...

wah xtmt lg ni...baru permulaan kot..;p
erm...if you love somebody,let her free.if she comes back 2 u,she is yours.if she doesnt, she never was...in ur case cam ley appliedkan je...hoho

Mohd Izzar said...

semua yg berakhir..adalah satu permulaan..heeh..
yup..kita tgk la mcm mna nti kn..hehehe

Siti Nurmaya said...

ak n Amalina pon sayang ko zar..
sayang sgt (=^_^=)

Lalalilillulu said...

sipi2 jerk pe yg agak kt entry ko sbelum nih...yeay!

Lalalilillulu said...

papepun...hidup mesti diteruskan...n pe yg belaku de hikmah di sebaliknyer...

so gud luck dude!! pasti de yg terbaek tuk ko satu hari nnt...

Mohd Izzar said...

Lalalilillulu
ahahha...yaka..? mgkin la tu..cuma yg C tu..akan dtg la..haha

Lemon Tea Ice said...

like2!!:)

Mohd Izzar said...

terima kasih~~

tiya-chan said...

words cant really describe what i feel after reading your post..

1 thing for sure, i smiled at the end =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...