Saturday, July 2, 2011

Ini Cerita Aku, Pengalaman Aku.

Assalammualaikum..

entry ney adalah entry jiwang..
so, siapa-siapa tak suka..
tak yah la baca..^^

saja nak buat korang terliur..hahah! [supper aku..magi kari + nescafe panas]


[Pengenalan Cerita]

Cerita ney bermula....
bila aku sedang menunggu tawaran kemasukan ke Universiti..
setelah tamat Program Matrikulasi selama setahun..
aku berharap sangat aku dapat
Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM)..
aku doa supaya aku dapat ke Melaka..
kenapa?

sebab, si A ada kat situ.. <--- GF aku la kiranya..
dia study kat politeknik dekat Melaka tu..
hubungan aku dengan A, da lama da..
sejak hujung persekolahan Tingkatan 4..ya, kami sebaya..
secara kasar usia hubungan kami 2 tahun..
aku kenal A, masa Tingkatan 2..sekelas dengan dia..
begitu juga masa Tingkatan 3.. Tingkatan 4 dia pindah sekolah..
hubungan kami hubungan jarak jauh..
aku sekolah kat SMK dia SMT..
di tambah lagi, dia tinggal kat asrama masa Tingkatan 4 tu..
jadi, aku kena tunggu dia balik..baru la dapat mesej..
atau keluar pegi dating..hahah!
nak dekat-dekat SPM baru lah dia keluar dari asrama..
lepas tu, aku sambung Matrik lagi..berjauhan lagi aku dengan si A..
tak lama lepas tu, dia dapat tawaran ke Politeknik kat Melaka..
makin la kami berjauhan..
tapi, SMS menjadi peneman..


alhamdulillah..bertahan jugak..
walaupun dekat Matrik tu..
sudah putus, sambung lagi..
2 atau 3 kali agaknya..haha!
mungkin disebabkan aku dan si A..
masing-masing ego yang...err...bole la tahan tinggi nya..
jadi, itulah sebabnya kenapa aku nak
dapat masuk ke UTeM tu..
supaya dekat dengan dia..
walaupun takdala dekat sangat..

saat-saat yang dinantikan pun tiba..
result UPU untuk lepasan Matrik dan Setaraf..
yup, tanpa di duga..aku dapat tawaran ke UTem..
tak dapat dibayangkan betapa gembiranya aku..haha!
walaupun masa, FASA 2 tu..
aku ubah semuanya..tapi, aku dapat jugak tawaran UTeM..
mungkin aku di lelong atau MEMANG di lelong..
aku tak tau..aku endahkan jew..
orang pertama yang aku khabarkan..
adalah si A..ya, si A..
kemudian aku bagitau jugak..
dengan seorang Facebook Friend aku..
kenal dalam Facebook jew, tapi..
dalam dunia realiti kami tidak saling kenal..
apatah lagi, berjumpa..jauh sekali..


saat aku menjejakkan..
di bumi Melaka tu..aku bersyukur..
kerana selamat sampai..
dan aku gembira..sebab aku da dekat dengan si A..
tapi, aku tidak keseorangan di UTeM tu..
ada ramai kawan-kawan seperjuangan
semasa di Matrikulasi Labuan, malah..
dari daerah tempat kelahiran aku juga ada..
classmate aku dari Tingkatan 4 dan 5..
kemudian satu Matrik, dan satu Universiti..
aku katakan kepada dia..
"Asyik muka ko jak, dari Tingkatan 4.."
dengan nada bergurau..hahaha!

yeah..ney geng ex-KML di UTeM..gambar time escape orientasi time ney kami suka bahas kan diri kami "Orang Kampung"
nanti aku cerita pasal ney plak..hehe^^

aku melalui hari-hari ku seperti biasa..
di Universiti itu..
mengikuti Orientasi... <---aku tipu, banyak kali aku escape. terutama time Malam.haha!
hari-hari ku di temani dengan mesej si A..
sampai lah satu hari tu..
A hantar satu mesej yang buatkan aku agak terkejut..
dan tergamam seketika..

" Maaf, rasanya baik kita berehat seketika dari hubungan ini.. sebab, A rasa tak dapat nak komited dalam hubungan ney lagi..bagilah A rehat dulu "

lebih kurang macam tu la...
aku tak ingat sangat..ada yang aku tambah-tambah jugak..haha!
iya, seperti biasa mesej A agak tersirat..
aku tercari-cari makna tersirat "berehat"
ketika itu..
dan aku rasa, aku da masak..dengan benda ney..
lalu ku turutkan saja permintaan A..
terasa aku da hilang tujuan..
apa sebenarnya aku datang ke Melaka..pada masa itu..

selepas 3hari, tiada mesej dari si A..
dan aku juga tidak mesej dia..
hati mulai rindu...lalu,
aku pun mesej dia dengan harapan ia berbalas..

" Selamat pagi^^ "

namun tidak berbalas..
tapi, aku tetap menunggu untuk..
mesej aku dibalas..
apabila menjelang malam pula..
dan aku hendak tidur..
aku mesej lagi kepada A..

" Selamat Malam.. Sweet dream~~ "

dengan berharap keesokan paginya..
ada mesej yang aku terima..
namun, masih jugak tidak berbalas..
iya..mungkin aku terlambat..
untuk memujuknya kembali..
memenangi hatinya kembali..
tapi, aku ada sebab kenapa..
selepas 3hari barula aku mesej dia..

dalam tempoh itu,aku masih lagi terkejut..
aku tak sangka, aku akan terbaca..
mesej sedemikian..
aku kachewa, dan menganggap..
mungkin ini akhir cerita kami...

tapi, hati ku..
seakan-akan tidak mahu melepaskannya pergi..
aku bertekad cuba untuk
memujuknya kembali..

kemudian........[bersambung...] hahahaha!
Part 2 <---- klik jak
P.S.___: Panjang sangat la..nanti la aku sambung lagi cerita ney..peace yaww~~ bukan nak tunjuk aku poyo atau apa..cuma nak berkongsi pengalaman..so, korang tak jadi macam aku..^^

12 comments:

Liyana Zahim said...

Oooo.. Ada mkna upnye nk dok mlka.. Cisss~

Mohd Izzar said...

ahaks~

tieykah said...

Teringat cerita dulu kala:)

amir aizat said...

agaklah jiwang sgt,hehe semnagt dduk melaka yer. sye pon tgh minat org melaka ni,hehe

echaRierie said...

cpt sambung !
gantung ea..hahahaha ~

Amiirah-Cassan said...

adeh, punya siuk bcinta lama2 , aku nda paling lama pon 11 bulan , mwakakaka , jelek , izzar ! sambung oi !!!! hehe

Mohd Izzar said...

tieykah: yeke..cite apa? ce citer..ce citer..heehe..

amir aizat: hahah.. uuu..minat jew?

echaRierie: rilex lu...mlm nti bru smbung..haha..busy hari ney

cik aisha said...

la to be continue ke...baru je feeling baca kisah kamu ni izzar...
owh study kat UTeM...

syarifahsidrus said...

ek, cepat sambung! nak tau.haha

Mohd Izzar said...

cik aisha: a'ah..panjang sgt ahh..haha..bole buat drama ney..hahah

syarifahsidrus: okay2..sabar..haha!

EiZaRaZiErYa said...

bace sini dari part 2..huhu..seyes sedih~ huaaaa~ nak nagesss....pernah jadik cmnie..tbe2 je xd'layan..clash tnpe taw ape slh sndiri..dia diam seribu bahase..smpai skrg pon xtw lagi knp..tapi dah taw yg dy nyesal n harp dpt btlkn slh dy..to0 late lah..da ade yg baru.. huuuu..

Mohd Izzar said...

erk..jangan nages...huhu..
da berlalu jgk kan..biar kn jewla..tros kn kehidupan..^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...