Friday, July 22, 2011

Merepek

Assalammualaikum..

hi, how are you?
harap sihat la hendaknya.. =)
hari ni saja nak berkongsi cerita..
pendapat dan pandangan..insyaallah..

mula-mula..nak cerita..
tadi, ada aku terlihat..ternampak..
status yang mengingatkan supaya..
kaum adam ney pergi sembahyang solat Jumaat..
jadi, dengan rilex dengan selamba..
komen ahh..
" Aku baru balik dari Sembahyang Jumaat "
haa..terus nak kata aku menipu..
ada jugak yang kehairanan..dan pelbagai lagi..
betapa cepatnya kita menilai seseorang tu..
kalau dulu, orang nilai tengok luaran..
ini sekarang, tengok komen jew kot..haha..
lepas tu, aku balas komen lagi..
" Saya sekarang berada di Tawau, Sabah "
baru nak tersipu-sipu malu..bagi orang yang
cakap aku menipu tu lah..
aku pasti dan aku yakin..dorang tak tau Tawau tu kat mana.
Sabah tu jewla yang dorang tau..haha..
kalau tak tau, rajinkan diri.. Google search..hehe..


Daripada Abu Hurairah katanya, Rasulullah bersabda, maksudnya: “Sebaik-baik hari yang terbit matahari ialah Jumaat, pada hari itulah, Adam a.s. diciptakan dan pada hari itulah juga dia dikeluarkan dari syurga. “Pada hari Jumaat juga kiamat akan berlaku. Pada hari itu tidaklah seorang yang beriman meminta sesuatu daripada Allah melainkan akan dikabulkan permintaannya.”
(Hadis riwayat Muslim). 

cerita kedua..
dekat masjid..terutamanya sembahyang secara berjemaah..
agak sedih dan tak faham..aku rasa ini berlaku kat mana-mana masjid..
situasinya begini..
ada saf depan yang kosong..tapi, makmum mengalah dan beriya-iya..
menyuruh orang lain supaya mengisi tempat kosong tu..
kenapa?
bukankah, saf yang paling depan itu akan mendapat lagi banyak pahala..
dan berada paling dekat dengan Allah..? betulkan kalau aku salah..
tapi, kenapa nak mengalah dan beriya-iya nak menyuruh orang lain?
kenapa tak berebut nak mengisi ruang kosong tersebut?

renung-renungkan dan selamat beramal^^
Salam..

P.S.__: aku bukanlah baik sangat, tapi cuba untuk memperbaiki diri kearah yang lebih baik..disamping tu, sambil mengingatkan juga orang lain..takkan nak tunggu kita sempurna baru kita nak tegurkan? sebab, kita ney mudah leka dan terlupa..nobody is perfect bebeh..! ^^

13 comments:

Khairil said...

betul tu bro..aku sokong pendapat kau...

Lalalililulu said...

wah insaf....aku pun dh solat zuhur...hehe...wah bangge plak..:)

echaRierie said...

hahaha..
gotcha ! mklmlah ms di Sabah dgn Smnjung ni beza sgt..haha..

yg kedua..
sis setuju yg p/s tue..
sbb sis pun nda perfect..hihi ~

Etong said...

sy tau bha tawau d mana :)

aimie amalina said...

tawu2!
saya dok sabah bhaaaaa!
hehehe
=)

tieykah said...

betol tu.selalu makmun lain mengalah suruh penuhkan saf depan.tangan terkial2 bg sign suh kite ke depan

nurAMALLINA said...

wahh boleh jadi imam dah ni, :) Aminnn.

Fathiah Hamim said...

haah. takut sangat nak duk depan, macam takut kena soal dengan cikgu je

Miz Novexx said...

kan lagi baik duduk saf depan, pahala lagi banyak... :D

NuR 'aQiLaH said...

menda baik, mmg susah manusia nak buat -_-"

Liyana Zahim said...

Sy jugek di sabah.. Nak jugak.. Eh rmai insan tatau saf tu cane.. Bahu dan bahu haruslah berlaga sesama sndiri! Tdk boleh biar kosong!

eclipsesweet said...

wahh.. bagos-2...

em... betol tu.. nobody is perfect.. tapi, x bermakna kita x perlu berusaha untuk menjadi lebih baek an??

^_^

cik aisha said...

nobody perfect...insyaallh kita berubah utk menjd lg baik bkn lg terukkan...:)tu la org skang cpt sgt nilai xpa fikir pnjng..kan da terkena...huhuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...