Tuesday, August 2, 2011

Apa kelebihan kita?

Kejadian ini berlaku pada semester lepas. Iaitu semester 2, tahun 1. Ketika aku sedang asyik online, aku dikejutkan dengan satu pertanyaan.

"Apa kelebihan kita?" tanya sahabat aku.

aku tersentak seketika apabila, sahabat aku bertanyakan soalan tersebut.

"Maksud kau?" aku menanya untuk lebih penjelasan.

"Yela, kita ini takda kelebihan ke? Cuba kau tengok kawan-kawan satu course kita. Semua ada bidang mereka sendiri. Si R**** terer C++, H****** terer senibina komputer, W**** terer Matematik Sains Komputer..bla..bla.." sahabat aku mengelaskan semua course mate aku dengan bidang yang mereka terer tu dan aku setuju.

"Ouh, kau maksud kelebihan itu. Ingatkan kelebihan yang macam superhero itu" kata ku bergurau, "Ntah la, aku pun tak tau jugak. Kau tengok lah kita ney, main Dota pun asyik kalah jew".

Perbualan itu terhenti di situ sambil kami memikirkan apa kelebihan kami dan sampai sekarang persoalan itu tidak pernah terjawab atau temui kelebihan kami sampailah sekarang.

24 comments:

kak lang said...

pun tertanya2 ap klbihan yg kak lang ada...yg pasti kak lang mmg seorg yg pnybar

TYNTHA LANA said...

Cubalah amik masa jap izar..pi nyorok kat tmpt2 sunyi..fikir sejenak,apa kelebihan kita. Confirm ada.. :)

Mohd Izzar said...

kak lang: ouh..kelebihan yg sangat bagos..sabar itu separuh dari iman..wow..

lana: aish...nyorok? then, klu gtu kelebihannya mgkin bole menang pertandngn hide n seekk..haha

Atikah Azhar said...

aku taw sape R****
ahahaha!

syaz@rozelt said...

stiap org ade kelebihan n kelemahan masing2..klu x nampak kelebihan dr maknanye btol rendah dr la kamuu nie..hehe

Suhaili Othman said...

mungkin kite tak nampak apa kelebihan kita sendiri tapi orang lain nampak.cuba lah tnye mmbe2 rapat. :)

tieykah said...

sambil menggaru kepala yang tak gatal

ade kelebihan ke aku ni?

HHEHEHE

TYNTHA LANA said...

ishh..kesitu lak..huhu. Org ckp betoi2, hangpa main2..tembak kang,hahhahaha.

~ confirm ada..heh3..samalah juga, tiap org ad klebihan dalam dunia blog,tinggl nak cari je ^__^

SarahSuhaimi said...

setiap org ade klbihan n kekurangn masing2..(^_^)

echaRierie said...

err..kelebihan ?
haha..blm jmp lg..selalunya org len yg blh tgk apa kelebihan kita..hee ~

amni azmira said...

setiap org ada kelebihan dan kekurangan..
Izzar kena cari tu..
tuan ni pon sbnarnya xjumpak gak klebihan diri..hoho..
kekurangan belambak..^^

NISA NASI said...

aku main dota pn balik2 mati je keja..haha

syarifahsidrus said...

semua orang allah cipta ada kelebihan masing2. sama ada sedar atau tak. kena muhasabah diri ni :)

EmpayarUtama said...

kena rujuk AbangTerror dulu nampaknya...

cik aisha said...

cuba tanya org yg plg rapat dengan kita, diaorg lebih taw klebihan kita.. kdg2 kekurangan kita tu sebenarnya kelebihan kita..:)

meaw said...

kelebihan meaw menaip tanpa memandang keyboard,hahahaha..... gilos :P

saveqmm said...

kelebihan..emmm...saya pun x tahu apa kelebihan yang saye ade..kelebihan tu sementara je,,xyah fikir la..yang penting amalan kita di dunia ni...


salam ramadhan..ehehehe..

Apeach Blogspot said...

lol.aq pun ada situ jugak.kili2.haha

Salwa said...

ade je kelebihan. ade orang cemburukan kita, de le tu kelebihan tuhan bagi.

Fateen Atiqah said...

Selalunya kelebihan kita kawan2 yg tau :D

Fathiah Hamim said...

kelebihan fa......

nadia fatihah said...

setiap org ade kelebihan kan..kita susah nak nmpak kelebihan kita, kelemahan pon sama. tapi yang penting, setiap mnusia berbeza. so, kelebihan yg kita ade pon berbeza la. :P

kelebihan sy : garang. hahahaha :P

amir aizat said...

semua org memiliknya,pasti ada

laskar pelangi said...

setiap orang ada kelebihan masing-masing kan? so, jangan bersedih jika kita tak nampak kelebihan kita :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...