Friday, August 19, 2011

Lelaki & Perempuan

<----kiri    kanan--->                    

Mari kita teka.
Antara kiri dan kanan,
Yang mana lelaki dan yang mana perempuan?

Adakah jawapan kamu.
Sebelah kiri perempuan dan sebelah kanan lelaki?

Jawapannya,

kiri
[Trik Gambar]
Gambar antara lelaki dan perempuan yang hampir sama.
kemudian di potong kepada setengah then di cantumkan.
bagi gambar yang sebelah kiri.
bahagian kiri adalah perempuan.
bahagian kanan pula lelaki.

kanan
bagi gambar sebelah kanan pula.
bahagian kiri adalah lelaki
bahagian kanan pula perempuan.

Tapi, kenapa kita rasa dua gambar tu.
adalah dua jantina yang berbeza?hurm.

Nak tau kenapa?

Manusia menggunakan otak kanan untuk proses,
penglihatan sebelah kiri.
dan otak kiri untuk proses penglihatan sebelah kanan.

Dan otak kanan biasanya yang akan membezakan jantina.





Jadi separuh bahagian kiri itu adalah perempuan.
otak akan anggap itu adalah perempuan.
begitu jugak dengan sebaliknya.

kesimpulannya, jika kamu nak
orang lain anggap kamu feminine atau masculine

Yeahh!
selamat mencuba..hohoho

14 comments:

Amiirah-Cassan said...

hahahaha i will stay in their left fiel of vision next time , hahaha

stuck said...

yyeeaahh!! hahah~
tlong anggap aq feminin n maskulin okeh..haha~

Fathiah Hamim said...

aku blur jap. hehe

Acid+ said...

Ha3,ak ngah menggunakan otak kanan!Cool! :D

amranaiman said...

macam sama je huhu :D

Radsmil Nasir said...

aq kidal bro..so,, aq pkai otak kanan..maskulin la tu kn..muehehe

saveqmm said...

anggap aku encem dah le...muahahha

Cik Bell said...

ek? macam tu pulak? hehe ;p

ArulchelseA said...

aku tgh cuak jap..kih kih kih

aziza esa said...

kadang2 mmg x ley beza antara laki dan perempuan ;)

amir aizat said...

huhu interesting!

Alisya said...

tgk dua2 mcm org yg sama.cuma mirror image..huhu

nadia fatihah said...

blurr,,3 4 kali baca baru faham SIKIT. haha. :P

amni azmira said...

blank sekejab bace nih..fuhh ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...