Thursday, August 4, 2011

Sampai Hati.

"Kau apahal bro?" seseorang menyapa aku.

"Assalammualaikum, apahal apa?" balas ku.

"Erk, Walaikummussalam. Takdala, jarang online plak sekarang ney. Kalau dulu, bukan main online dari pagi sampai ke malam. Sekarang da macam biskut chipsmore" dia menjelaskan "I miss you bro" sambungnya.

"Eh, apa ney miss-miss ingat aku gay ke apa, aku masih berada dijalan yang benar. Broadband tak bayar la, kau harus faham" jawab ku.

"Sampai hati, aku kan kawan kau tak boleh ke nak miss-miss? Oo, tak bayar" dengan nada bergurau.

"Jangan kan hati, kaki & tangan ney pun sampai jugak. Kalau kau nak la" sambil menunjukkan kaki & tangan.

"Gurau kasar nampak? Eh, tapi kalau kau tak bayar broadband lagi. Apasal kau boleh online? Apa ke pelik" kehairanan terpacar di muka beliau, sambil menantikan perasaan ingin tahu.

"Hahaha, lekk luu. Gurau-gurau jew kot. Haa, itu aku tak boleh bagitau. Biarlah rahsia". Perbualan terhenti di situ.

-Cerita ini hasil rekaan kreatif penulis-

8 comments:

cik aisha said...

rekaan semata2 ke?berukban kalau lmbt bya kena sekat..gagaga

echaRierie said...

napa tue zar..
mesti kes ndada mood ni kan ?
haha..pelan2 cari mood k ~

tieykah said...

baru bayar berukband.

sengkek da

Fathiah Hamim said...

huh naseb dah tak pakai broadband

mr.syazwan said...

ceh..

gurau2 sampai mcm tu sekali ye

xleh blah tu

haha

syarifahsidrus said...

biarlah rahsia..amboi~~hahaha

iejjah said...

ahha....silalah byr brukband 2....hehe...gne celcom ek....agk mnympah dgn cel...=.=

Lalalililulu said...

pe rahsienye tuh...cecite...cecite...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...