Friday, August 5, 2011

Semalam & 2 hari Lepas.

2 hari lepas.

Aku bangun dari tidur.
"Damn, da pagi da. Aku miss sahur" kata ku dalam hati.
Lantas ku capai handphone yang ada di sisi.
Ku lihat jam sudah pukul 9 pagi.
"Huh, ada mesej"

                        "Hoit, pakcik? tido balik kah~ hahaha!"

"Owh, Atikah rupanya" aku bermonolog.
Aku biarkan sahaja dahulu mesejnya.

                 ***

"Celaka, aku tertidur pulak" bentak ku dalam hati.
Ku lihat jam sudah hampir masuk waktu Zohor.
Bergegas ke bilik mandi.

Selesai semuanya.
Aku capai handphone.
Balas mesej Atikah pagi tadi.

                         "Hoit, Peahh. Aku tak bangun sahur la. Bukan tido balik"
Mesej Sent.

Ingat tahun ney tak nak miss sahur. Tapi, miss jugak. 2hari da terlepas sahur, disebabkan aku tidur lewat. Hari ini, tak miss. Sebab, aku tak tidur lagi.

                 ***

Semalam.

Bzz, Bzz, Bzz. Handphone aku ada panggilan masuk.

"Owh, Maya rupanya" aku bermonolog.

Aku jawab panggilan nya.
"Hello, Izzar. Kau buat apa?"

"Owh, tengok Anime" kata ku.

"Tadi petang aku call, kau tengok Anime jugak. Takda benda lain ke kau nak buat?" Maya menyoal.

"Aku tak boleh nak online. Aku tengok Anime la" jawabku ringkas.

"Kau ney memang macam ney ke? Pendiam?" soalnya lagi.

"Boleh la" menjawab kepada soalannya.

"Kau ney pelik la, dalam telefon diam jew. Sepuluh patah aku cakap, sepatah jew kau jawab. Dalam Facebook bukan main merepek jew kau ehh" diiringi gelak tawa beliau.

Nak buat macam mana.
Aku memang macam tu.
Sorry la, bazir masa & kredit kau jew call aku.
Aku tak tau nak cakap apa. Nervous.
Mungkin, aku balik ke Izzar yang dulu =).

"Kalau bercakap itu umpama perak. Maka, Diam itu umpama emas"


P.S.___: Aku online guna WiFi jiran. Terima Kasih JIRAN =). Dialog tokok tambah.

16 comments:

Siti Nurmaya said...

uitt
bila masa ak ckp 10 patah perkataan ?
ak ckp DINGIN jew.

tokok tambah!!

echaRierie said...

wahh..awek2 yg kol..
bestnya..haha..

tieykah said...

bila masa awk msg saya?

HAHAHA

nama saya kan atikah

AinsHa=( said...

pergh, dlam mulut pakcik ado emas ke? ...
Eee, tak bangun sahur, mcm bdak2...

Mohd Izzar said...

Siti Nurmaya: haha..iyewla..aku tokok tambah sikit..haha

echa : aigoo..kawan saja pon.. =)

tieykah : ini Atikah versi Damansara, KL..haha..nama jew sama..

Lalalililulu said...

ko ni org sastera la weh...leh wat novel...

bleh xaku nak jdi jiran kepade jiram ko...huhu

Mohd Izzar said...

Ainsha: perumpamaan la..huhu

Lalalililulu: haha..yaka? terserlah bakat aku kat sini.. ya, meh la sini..haha

SoLy SoLicious said...

jangan lupa tolong bayar bil wifi jiran..heeee

Mohd Izzar said...

SoLy SoLicious: hahahha..tak mau..

Pink Diva™ said...

Malam ni tido awal sikit bawu tak ter'miss sahur..:)

P/S : Selamat bersungkai soon :)

Apeach Blogspot said...

wifi jiran?uina.dapatt sudah ka?gg

Amiirah-Cassan said...

tlampau bljr sama c apis ni , kasian JIRAN mu , ahahaha , siuk juga dialog2 ni :)

Mohd Izzar said...

Pink Diva™: orait..heheh

Apeach Blogspot: mmg dapat pun..cma ndk mo pki jak..

Amiirah-Cassan: aishh..ndk la..dapat sendiri ney..

Deedee Meymel said...

woah. Izzar ne byk awek rupanya.
xdaku sangka.
tp kan, Izzar ne mmg pendiam klo jumpa face-to-face. hehe<3.

Mohd Izzar said...

ait..mnadada byk awek..kawan saja pon..huhuhuhu

Cik Gee said...

kesimpulannya, byakkan mendgr daripada bercakap..

tetibe je.. hoho..^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...