Wednesday, September 7, 2011

Disebalik Lafaz Nikah

Buat bakal-bakal suami dan yang sudah bergelar suami.

Lafaz Nikah:
"Aku terima nikahnya si dia binti ayah si dia dengan mas kahwin RM..."
Bunyi macam senangkan?

Ini makna disebalik lafaz nikah tu pulak:
"Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yang si dia buat, dari dedahkan auratnya sehingga tinggalkan solatnya aku tanggung dan bukan lagi ibu bapa si dia. Aku tanggung semua dosa bakal anak-anak ku. Jika aku gagal mendidik mereka maka, aku fasik, dayus; aku rela masuk neraka dan dilibas oleh malaikat Zabaniyah sehingga badanku pecah."
Ohh,
kalau aku tak silap.
Perempuan boleh tarik 4 orang masuk neraka bersama mereka.
  1. Suaminya.
  2. Bapanya.
  3. Abangnya.
  4. Anak Lelakinya.
Itu kalau, 4 orang di atas ini.
Tidak menasihati atau menegur.
Kalau sudah ditegur dan di nasihati.
Dosa tu jatuh dengan Perempuan tersebut.
Perempuan, Jika sayangkan ayahmu, sayangkan suamimu, sayangkan abangmu, sayang anak lelakimu maka, sayanglah mereka dengan menuruti perintah Allah dan jauhi larangan Allah.

P.S__: lebih dari sebalik lafaz nikah pulak. haha.

16 comments:

echaRierie said...

Liked !
tu ja komen..hehe

Adylia Qarissa said...

bukan susah nak buat dosa..bukan senang nak buat pahala...

beLLa said...

sesungguhnya, amat berat seorang lelaki ni. ;)

.: iEyLa :. said...

nice info..
ingat mengingatkan tu penting..

Shahirah Zainol said...

wahwah terbaik :))

sis92 said...

bakal2 suami di luar sana wajib baca ni, hehe

Lalalililulu said...

mood: insaf...

Wadi AR said...

diri sendiri dah besar kan izz

CTK said...

bukan senang nak jge ank org neh...sO,pilih betOi2 :)




http://khayalan27.blogspot.com/

aimie amalina said...

bersediakah kamu nak akad nikah?
huuuu
pikir bebaik ye
hehehehe

acan ketot said...

sentap...
terbuka mata ney bace...

ChaCha said...

mekasih info beb!

Yanyan said...

hmm ada terbaca dekat FB ritu. umi selalu pesan jangan buat benda tak senonoh, nanti ayah yg berdosa. :'(

sleeping_maniac90 said...

nice hehehehe...

cik aisha said...

correct....so kaum hawa behave.jaga diri elok2..kesian org2 kesayangan kamu...

saveqmm said...

di luar kotak!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...