Friday, September 23, 2011

Jangan Gadoh-Gadoh la weyh. Aku sayang korang.

Assalammualaikum.

Take note.
Ini adalah repekan pagi-pagi.

Orang cakap, First Love tu susah nak dilupakan.
Kalau aku pulak yang cakap.
Love yang susah nak dilupakan adalah. . .
Orang yang korang sayang sangat-sangat.
Tapi, korang ditinggalkan.

Kadang-kadang cinta tu tak semestinya memiliki.
Tapi, tak semua orang faham kenapa.

Kadang-kadang bila cinta kita ditolak.
Kita tak dapat terima.
Kita paksa jugak orang tu terima.

Kadang-kadang kita boleh jatuh cinta dengan dua/tiga/empat orang
pada masa yang sama.

Cinta tu Universal.
Nak cinta yang kekal abadi.?
Cinta la Maha Pencipta. :)


Kesimpulannya,
Couple-couple ney buang masa.
Bazir duit, bazir perasaan, bazir air mata.
Buatkan kita sakit hati, cemburu dan bernafsu lebih.

Sebab, setiap manusia di muka bumi ney.
Sudah ditetapkan jodoh mereka.
See?
Membazirkan jew kan couple-couple ney.
Kalau nak jugak, bertunang jewla terus.

Best Things About Being Single:-
  • No Drama
  • No Fighting
  • No Crying
  • No Feelings
  • No Confusion
  • No Worries
  • NO PROBLEMS!

T.H.E E.N.D

27 comments:

afzalsukasuki said...

kalau tak kapel kan..camne nak kawen?pilihan family?aku tak boleh bayangkan kawen tanpa cinta.kapel boleh,jangan lama2..jgn mengikis,give and take :)

hafrawiey ozakawa said...

biar Allah tentukan.ade hikmat d sebaliknya:)

p/s:done follow here.follow back taw!!

Mohd Izzar said...

boleh jew. kun fa ya kun. hehe

ChaCha said...

yup! but deep inside u ade rasa sunyi kan?ehhehehe :P

hasniah said...

betol3..
jangan kite cari jodoh,biar jodoh yg cari kite.ahakzz

CikYana(",) said...

i likeeeee
:)

laskar pelangi said...

tula..kapel ni kadang2 lebih kasi membazir segalanya...hoho~~ hanya perlu sabar nak tunggu jodoh dari Allah:)

Umie Artoqiemie said...

a’ah.. aku pun single.. happy je memanjang :D

teha said...

yeahh ! single bestt !

Aku Si Pujangga said...

kan best kalo cinta ni mcm FB.. haha..

bella luna said...

betul2,aku pun lau boleh bukan setakat tunang tapi nak kahwin terus, tak de la bazir mase bagai tu semua,.macamane jodoh kita,tgk la diri kite,.Allah itu Maha adil,mesti diciptakan yang sekufu dgn kita,.baik kita baiklah jodoh kita dan sebaliknya,.

ctk said...

ala..buatkan ct rase nk single balik je...kapel memang merumitkan... hahahaha

budakijaupendek said...

hehe
kalo takde jodoh,
tak usah la diungkit perkara lepas.
kan ?

.: iEyLa :. said...

agree!!!

Wadi AR said...

tahniah izzar. dah jumpe jodoh bagitahu tau

Rara. said...

penah dengar orang kata, jodoh memang dah ditetapkan, tapi kita kena juga usaha untuk cari jodoh tu. betui ka?

konfius laa.

~Nana 귀여운~ said...

Agree. no men no cry..haha :D

sleeping_maniac90 said...

bab jodoh nih ssh skit nk ckp..
kne usahala ..
kalo xusaha, cm ne nk jmpa..
hehehe

wenkhadi said...

betul...aku pun fikir kalo aku suke..aku terus pinang. Mlas nk couple bagai ni..rugi duit aku je. Skrang ni aku tumpu pada kerja je. Bcinta dengan keje + kereta..hehe

i am S!L4H.. said...

betul ke satu2 mase bole jatuh cinta lebih dr 1 org???

>.<

anamizu said...

memang perit bila sakit..
bila sayang org yg tak syg kita lagi sakit.. aku pon tak rasa kapel lelama bg faedah..pd aku,kalo dah rasa ckup kenal,pinang je terus :P

Mizan said...

single much better..x payah nak pikir mcm2 benda..=)

Run Away said...

singel...kekadang best...kekadang tak...;d

~SaL IjOu~ said...

sbb tu kite x penah couple..dok ngadap kes kwn2 pun da pening pale..positively single~
mau kenali diri terlebih dulu sblm melibatkan org lain~ ^^

Liyana Zahim said...

mak ayh kte dlu kapel gak jap pehtu kawen.. herherher..

Fara E's said...

thums up ! suke giler entry ko !

Bell said...

ala senang je..kalau kita rasa dup dap dup dap kita jatuh hati kat dia konon2..terus solat istikharah..mintak petunjuk sama ada dia jodoh kita ke tak..kalau bukan..lepaskan perasaan tu..kalu yer..jgn risau..dia pasti menjadi jodoh kita..so..cariklah duit byk2 boleh cpat kawen.hahahhah ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...