Friday, September 16, 2011

Kawan

kata mak,KAWAN tu ibarat lebah,habis madu sepah dibuang.
kata abah, KAWAN tu umpama bunga ros , dipandang cantik dipegang sakit.
kata atuk, KAWAN tu seperti air, terus mengalir.
kata nenek, KAWAN tu bak bulan, dipuja dan disanjung tp nun jauh di sana .
kate sedare, KAWAN tu mcm makanan, ka wan makan ka wan !!
kata abang, KAWAN tu seperti lembu, mengikut saje ape dikata.
kata kakak, KAWAN tu tak ubah macam durian, bau je busuk tp sedap dimakan.
kata adik, KAWAN tu macam biskut, sekejap ade sekejap takde.



kata aku,
KAWAN tu tak kisahlah camner..

walaupun dia IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS, SEPERTI AIR, BAK BULAN, SEPERTI LEMBU, TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM BISKUT!!!



dia tetap KAWAN .
tau tak sebab apa?
sekali aku dah kawan ngan dia selamanye dia ttp kawan aku. itu cara aku berkawan !



walaupun kita mempunyai kekasih, tapi teman tetap paling setia.
walaupun kita punyai harta yg banyak, teman tetap paling berharga.

P.S__: bagi aku KAWAN tu macam iklan Loreal, kerana dirimu begitu berharga...hahahah...

34 comments:

Yanyan said...

yup agree! once you're my friend. forever you'll remain as my friend.

tapiiii, kalau kau dah buat shit dekat aku. mintak maap lerrrr hahaha

Wadi AR said...

opkos la macam aku.

Umie Artoqiemie said...

agak2 aku ni loreal dak? haha

sleeping_maniac90 said...

so sweeeeettttttttttt...
hehehehehehe


aku kawan ko kan??? cakapla ye sbb ak nk rs taching bca ayt ko nih hahahaha

nelly said...

kawan sangat berharga !
:)

C said...

ohh , okay ,
KAWAN mcm durian .
hahaha

yeahh , a friend in need is a friend indeed .

afzalsukasuki said...

betul2 aku setuju.setuju bertambah mutu! (tema ntah mana aku amik..aku pon tak tau)

Aemy Shamy said...

hehe..setuju, setuju..kawan tetap kawan..x kisah la rapat or x rapat..sbb manusia ni berbeza dr perwatakan, so x kisah la dia mcm mana kan..yg penting kita ikhlas berkawan ^^

anamizu said...

yes.agreed ;)
kita KAWAN kan izzar kan?kan?kan? :D

budakijaupendek said...

kawan biar seribu.
berkasih biar satu.
chewahh! haha

Run Away said...

jangan ada kawan makan kawan dah kan...;d

Fara E's said...

haha , comel jep

ekabukanmakcikkau. said...

hahahahaa sempat jugak kau selit loreal dekat situ . loreal bayar kau berapa ni? mehehhehe

CTK said...

kawan itu ibarat astroo...macam2 ada!
hehe...friend 4ever bebeh :D


http://khayalan27.blogspot.com/

ChaCha said...

letih psl isu kawan ni..bwhahahhaa...
let by gone be by gone!

rozeeta rashid said...

betul tu. kalau berpacaran jangan lupa kawan2. hehe.

Aku Si Pujangga said...

best frends is hard to find.

EyqaLuvender said...

entry suweeetttt =p
i love friendship...i love my frens too :)

zuera said...

setuju ckp ko..tp an..lau ko da gaduh ngn kwan ko 2....and kwn ko 2 xnk maapkn ko walupn ko da mntk maap byk kali..mcm mne??pe ko wat???? mntk pndpt ni....

aiman fanboy k-pop said...

errrrmmm.....nice entry......
really2 like it......sokong 100% apa yg diperkatakan...

Rara. said...

aku kawan ko gak kan? huhu

~Nana 귀여운~ said...

kita KAWAN kan kan kan ???

kalau betul hangkat id0ng!

haha :D

Tukang Karut said...

kata kawan: aku mungkin jadi lawan...

kjaharun said...

errr... bole saya jadi kawan awak :)

stuck said...

ahaha..seb bek x u jump,i jump...kah3...
selamat hari raya weh..
maap zahir batin..=D

Zul Fattah said...

haha.. aku pernah kena tikam dari blakang oleh sahabat aku doe.. sebab itu, aku pindah skolah.. skrang, aku lebih rela berkawan dgan org oku dari berkawan dgan org muka dua talam..

Tp..dlam dunia blog ni.. aku cuma nk cari kawan je.. itu je motif utk aku berblogging.. haha

i am S!L4H.. said...

yeahh. kerana dirimu begitu berharga..

tieykah said...

walau macam mana pon kawan,

kawan tetap kawan
:D

Cikgu Jaja™ said...

kita hidup perlu kawan

Salwa said...

kawan biar seribu. :)

❤~Emma Abduh~❤ said...

bg sy,kwn mcm fair n lovely..tiap ari syg~~=p

Chuu Muqhlis said...

hai kawan! tettt!

echaRierie said...

liked !

tp sis paling nda suka klw sdh ada kapel lupa kwn..=.="
realiti izzar..tp pglmn sis ja la..hihi..

Bell said...

kita kawan kan??? haha ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...