Tuesday, September 6, 2011

Raya Dulu-Dulu & Raya Sekarang

Assalammualaikum.


Raya aku tak best weh.
Bosan raya aku.
tahun lepas pun bosan gak.

Raya dulu-dulu.
Masa Umur-umur sekolah rendah camtu.
Dapat la duit raya.

Da masuk sekolah menengah.
walaupun tak dapat duit raya sebanyak
masa umur sekolah rendah.
tetap best gak.
sebab, cuti raya tu digunakan dengan sebaiknya.
Ada jew gerakan nak pergi beraya.

Tapi, bila da masuk U ney.
memang hampeh la.
duit raya tu, kalau ada tu alhamdulillah la.
kalau takda tunggu jewla mak and abah kasi
time nak balik ke U.
lepas tu gerakan pergi berhari raya dengan kawan-kawan pun
kurang gak.

Macam tahun ney, kawan-kawan aku buat rombongan
berhari raya, Hari raya kedua.
tapi, itu jewla, lepas tu semua terus senyap.
kira, hari raya aku beraya kat rumah sendiri jewla.
aku beraya kat dua rumah kawan aku jew tahun ney.
ok la tu kan daripada takda kan? hoho.

Bosan nya aku.
cepat la abis cuti, tak sabar nak balik Melaka.
lagi best berhari raya dengan assignment and tutorial.

Salam.

P.S.__: Meluah perasaan sebab kebosanan.haha.

21 comments:

echaRierie said...

heeee..sis ni dh berapa tahun raya x pernah balik kg..balik kg pun bkn time raya..hahaha..
surela raya sis bosan jgk..
tp tgkla next year pl..hahaha..
InsyaAllah..
raya sis thn ni raya pertama ja busy..hihi

Nur Hamizzah said...

memang makin besar, rasa kurang meriah dah raya. hahaha... tapi aku still dapat duit raya. haha

MissViVio said...

eh3...asal sya mkin byk je duit rya. hahaha

Ungu Violet said...

e'eh baguznye...raye2 pon maseh ingat ngan asignment...hihi

selamat hari raya..

Mrs.Yie said...

akak tahun ni beraya sakan..pergi semua rumah sedara mara..hehe..

mAsHiMaRo said...

wah2!ade orang semangat nak balik u lah!terbaik!
tahun ni tak dpat beraya ngan kawan2 pun-__-

Etong said...

hehehe kesian jugaaa..aku masi dpt duit raya bhaa.muka kau muka tua bha kaliii hahaha

SweetLikeWhat said...

budak-budak kecik yang selalu lebih meriah bila raya :)

kotak bulat said...

laa.. org lg xnk ad assignment..

CTK said...

ct pon sme...bosannnn!
nseb bek adew kakak blik..
dapat la duet rye dr dyer
(ape neh,niat xbetoi...hahaha)


http://khayalan27.blogspot.com/

MATA HITAM said...

bia betul...owg ag nk bercuti dr banyak assgment...cm x caya ad gak org macam ni

cik bulan said...

hg ja sonok nk balik..-.-

abghani said...

nk meriah gi rumah sedara mara....klu dh kawen meriah layan anak anak beraya

Fathiah Hamim said...

heh dah besaq suma malas

sleeping_maniac90 said...

ko j y nk blik u..
perghhh buang tebiat hahaha

aimie amalina said...

hahhaha
x sabaq nak balik u ye
hihihi
yolah
selamat kembali!

Yanyan said...

sama lahhh! makin besar makin tak meriah da raya. kenapa eh?? tanya kawan2 pun semua rasa mcm tu. tak kan sebab faktor umur? boleh buat tajuk thesis ni. hahaha :D

Asyraf Azizan said...

betul la. raya terasa agak bosan bile dh besar. dh kawin nnti best balik kot.hehe

gamep01nt said...

Mula mula aku igt ni lagu. rup[enye karangan. haha

Mawar berduri said...

^^, nti klu dh kerja lagi lah xde duit raya, tp kena bagi duit raya plk ;)..ape2 pn jum sama2 balik melaka n mengadap buku :) hehe slmt menuntut ilmu, chayook2!!

saveqmm said...

kesiannya...ehhehe...

tula orang ajak xnak...ehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...