Saturday, September 17, 2011

Semalam

Assalammualaikum.

Semalam kalau dari segi pemahaman orang Sabah.
Semalam tu, bermaksud malam punya semalam jew. paham tak?
Kemarin baru la kitorang faham yang korang cuba maksudkan
benda yang berlaku semalam.*aku tau agak konfuse bukan?*
kalau 2 hari yang lalu lak, kitorang sebut kemarin dulu jew. haha.

kalau kat semenanjung, semalam bermaksud sehari yang lepas.
dan kemarin 2 hari yang lepas kan?
kalau salah betul kan.

so, aku guna dari segi pemahaman orang Semenanjung. haha.
nak cerita. semalam aku keluar pergi town.
tunggu bus 45minit. perjalanan ke Melaka Sentral 30 minit *nice*
masa sejam lebih tu di sia-siakan begitu sahaja.
jam 11:00 a.m baru sampai MS tu, gerak dari rumah pukul 9:45 a.m

tujuan, nak ambil spek mata. dan bagi barang dengan member aku.
sape member aku tu tak penting.
nak dijadikan cerita la.
kitorang pergi la beli McD, makan kat situ.
tapi, da takda meja kosong, maklum la lunch time.

so, kitorang mintak la plastik nak bungkus.
tak jadi makan kat situ. cashier tu, jeling kat aku.
nak jew aku cucuk mata beliau. baru dia tau.
mintak plastik jew kot, bukan mintak no telefon.
macam la susah sangat kan.

meh, aku sajikan korang dengan gambar. hehe

spek ^^

mouse ^__^

dutch lady + choki-choki ^_____^
nak? beli sendiri ehh. haha

P.S__: makanan kat Melaka ney pedas-pedas la =.=". berpeluh-peluh aku makan.

26 comments:

bella luna said...

izzar dah rabun,berapa power?hehe

tapi bagi aku as org semenanjung sebenarnya perkataan semalam and kemarin tu sama je cuma semalam tuk benda yg berlaku malam dan kemarin tu tuk benda yang berlaku siang,.

Mohd Izzar said...

rabun jauh jew. hoho. power.
200 tambah gn silau sekali.

owh. org sabah paham macam tu la. hoho.
tapi, ada gak org semenanjung yg phm lain dr tu. :)

Saddila said...

dutchlady . sedap wooo .

*suka hijau ke ? :)

Mohd Izzar said...

yup.. ske dgn hijau :)

CTK said...

bg ct semalam n kemarin same je...patOtla kadang2 ct tengOk kawan ct kOnfius... dOrg selalu tnye...'semalam tuh bila?'ct kata la kemarin..ciap pikir dua kali lagi..haha...pepOwn..ct still xthu istilah sebenar :D


http://khayalan27.blogspot.com/

echaRierie said...

bha izzar..welcome to the club ~ hehehe :)

meaw said...

mouse tu tadak wire dia kan?bape hengget tu izzar?

SoLy SoLicious said...

cashier tu sbnrnye kcwa sbb izzar xmntak no telepon die..hahaha

Chuu Muqhlis said...

intro ko pasal word semalam pon bole buat aku pening >.<

p/s-- aku org semenanjung muwahah!

ekabukanmakcikkau. said...

takde takde aku nak tau jugak sape member kau . takde ahh .

laskar pelangi said...

wooooo! nak dutch ladyyyy tu! perisa coklat lagi best kot;)


selamat belajar kembali:)

yana said...

haah.. makanan melaka pedas :(
berair idung ngan mata makan ,

Azhafizah[フィザ] said...

best ape mkn pedas2 nnti dpt bibir cam angelina jolie takpun kyla fairy ^_^

aimie amalina said...

alkisahnyeeee semalam
hahhaahhaa
aigoooo
dapnyeeee susuuuuu

bella luna said...

yup,betul ckp ko,mcm2 maksud sebenar nya bg perkataan tue,senang2 guna je perkataan omputih, yesterday or 2 days ago,lagi senang,jelas and nyata,hehe

kjaharun said...

tunggu bas lagi lama dari masa perjalanan tu,,

haha, betul tu.. kalau orang sabah ckp semalam tu, malam pd semalam.. ehh, tunggang tebalik suda ayat saya..

Rara. said...

selalu aku bantai cakap ja semalam dengan kemarin tu. macam nak sama ja, janji orang tu paham sudah, muahaha.

eh, cashier jeling kat ko? dia geram laa tu, dia ingat ko nak ngorat dia, tapi rupanya nak mintak plastik ja. huahuaha

budakijaupendek said...

memang dh lama keliru antara semalam dan kelmarin.
ehh kenapa nk jeling-jeling ?
dia sudah jatuh hati kot dgn mamat mintak plastik tu.
hahahha

ABU said...

kenapa ko ndak cucuk jak mata dia hahaha

wenkhadi said...

ni jumpe kawan ke jumpe makwe :P

Yanyan said...

haha aah. orang melaka kuat mkn pedas. sabar jela labuuu~

err, kompius tang semalam kau tu (sabah punya) :P

Bell said...

pedas tu la yg terbaikk...lain kali bawk ekon skali..haha ;p

EyqaLuvender said...

lorh...layan choki2 jgk eh?
haha..ingt abg macho ta lyn choki2 neyh =p

~Nana 귀여운~ said...

nak choki2..dap nyeww..hikhikhiks :P

Run Away said...

pedas kan best....;d

cik aisha said...

mak akak guna macam izzar, akak pulak sblknya. bila bercakap dah konpius. Tapi kalau kat semenanjung ni, belah2 utara mmg guna smlm-mlm sblmnya, kelmarin-sehari lps, kelmarin dulu-dua ari lepas...sama la kan?hehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...